Programa educativo musical para mejorar la comunicación oral en inglés en estudiantes de Quinto Grado de Secundaria en la Institución Educativa Juan Pablo II de Iquitos 2023
Descripción del Articulo
The present research aims to evaluate the effect of a musical educational program on improving oral communication in English among fifth-grade students at Juan Pablo II educational institution in Iquitos, 2023. The study is evaluative in nature with a quasi-experimental, contemporary cross-sectional...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/10785 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/10785 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Programas de educación Música Comunicación oral Inglés Estudiante de secundaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The present research aims to evaluate the effect of a musical educational program on improving oral communication in English among fifth-grade students at Juan Pablo II educational institution in Iquitos, 2023. The study is evaluative in nature with a quasi-experimental, contemporary cross-sectional design, and univariable analysis. The population consisted of 142 students, out of which 66 were selected for the control and experimental groups, 31 and 30 respectively. Analyses indicate that, on average, students in the experimental group scored 10.778 in the variable of oral communication in English. The results of the learning achievement evaluation reveal that, according to the Mann-Whitney U test, a value of 382.500 was obtained with a significance of 0.234, which is higher than the significance level of 0.05. This leads to the conclusion that there was no significant improvement in oral communication in English among the participating students because of the musical educational program. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).