A Sociolinguistic Reflection on the PISA Reading Assessment (Essay)

Descripción del Articulo

In this article, the author questions the reading test standardization like the case of theInternational Programme Student Assessment. With this purpose, its analized about reading assessment model PISA, it is reflexed about of literacy and it is discussed through neutrality of the linguistic code.
Detalles Bibliográficos
Autores: Valqui, Jairo, Almeida, Claudia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2013
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/22635
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22635
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:PISA
comprensión lectora
literacidad
reading comprehension
literacy
Descripción
Sumario:In this article, the author questions the reading test standardization like the case of theInternational Programme Student Assessment. With this purpose, its analized about reading assessment model PISA, it is reflexed about of literacy and it is discussed through neutrality of the linguistic code.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).