Academic stress and learning styles in Peruvian university students
Descripción del Articulo
The present investigation is of a Descriptive - Correlational type of non-experimental design, the fundamental objective of which was to determine if there is a relationship between academic stress and the learning styles presented by the students of a particular university in Metropolitan Lima. The...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/196 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/196 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Estrés académico Estilos de aprendizaje Afrontamiento SISCO Academic stress Learning styles |
Sumario: | The present investigation is of a Descriptive - Correlational type of non-experimental design, the fundamental objective of which was to determine if there is a relationship between academic stress and the learning styles presented by the students of a particular university in Metropolitan Lima. The variables evaluated are academic stress that is divided into 3 subscales: physical reactions, psychologicalreactions and behavioral reactions, using the SISCO inventory of Barraza's academic stress and the Learning Styles Questionnaire of Honey and Alonso, taking 241 as a sample student. It was found that there is significant relationship between the academic stress and the theoretical style. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).