Farewell to Virtual Environments and Welcome to Post-pandemic Mathematical Problem Posing and Solving
Descripción del Articulo
In the classrooms, teachers faced the dilemma of whether or not to use virtual environments to continue teaching, because students were able to pose and solve mathematical problems with the help of ICT. The objective is to analyze the student's perspectives when applying real situations, remote...
Autores: | , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad Nacional Amazónica de Madre de Dios |
Repositorio: | UNAMAD-Institucional |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unamad.edu.pe:20.500.14070/945 |
Enlace del recurso: | http://hdl.handle.net/20.500.14070/945 https://doi.org/10.18421/TEM121-21 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Mathematical problem posing Mathematical problem solving Real situation Remote real situation Mathematical poem situation https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00 |
Sumario: | In the classrooms, teachers faced the dilemma of whether or not to use virtual environments to continue teaching, because students were able to pose and solve mathematical problems with the help of ICT. The objective is to analyze the student's perspectives when applying real situations, remote real situations and situations from the mathematical poem to solve the posing and solving of mathematical problems. The methodology is descriptive, quantitative, exploratory and observational, with a sample of 72 elementary school students. Resulting significant effects and positive acceptance of the methodology. In Conclusion students no longer used virtual environments and ICT to pose and solve mathematical problems. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).