Formando nuevas miradas: Enseñanza profesional de la cinematografía como herramienta para la autorrepresentación de las personas afrodescendientes en México

Descripción del Articulo

The representation in films of Afro-descendants has been narrated from a hegemonic point of view that observes from the center to the periphery, therefore, the discourses that have been constructed in this frame contain many stereotypes that are transmitted from generation to generation and perpetua...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Seañez, César Gabriel, Maza Pérez, Maximiliano
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:PUCP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/187456
Enlace del recurso:https://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/187456
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Afro-descendants
Audiovisual education
Film teaching
Representation
Recognition
Identity
Afrodescendientes
Educación audiovisual
Enseñanza cinematográfica
Representación
Reconocimiento
Identidad
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.00.00
Descripción
Sumario:The representation in films of Afro-descendants has been narrated from a hegemonic point of view that observes from the center to the periphery, therefore, the discourses that have been constructed in this frame contain many stereotypes that are transmitted from generation to generation and perpetuates alterophobia. Learning filmmaking could favor the self-representation of Afro-descendants, giving them the ability to generate their own discourses that allow the preservation and inheritance of their culture, as well as its public manifestation in order to achieve authentic recognition in the public sphere.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).