Formando nuevas miradas: Enseñanza profesional de la cinematografía como herramienta para la autorrepresentación de las personas afrodescendientes en México
Descripción del Articulo
The representation in films of Afro-descendants has been narrated from a hegemonic point of view that observes from the center to the periphery, therefore, the discourses that have been constructed in this frame contain many stereotypes that are transmitted from generation to generation and perpetua...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | PUCP-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/187456 |
Enlace del recurso: | https://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/187456 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Afro-descendants Audiovisual education Film teaching Representation Recognition Identity Afrodescendientes Educación audiovisual Enseñanza cinematográfica Representación Reconocimiento Identidad https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.00.00 |
Sumario: | The representation in films of Afro-descendants has been narrated from a hegemonic point of view that observes from the center to the periphery, therefore, the discourses that have been constructed in this frame contain many stereotypes that are transmitted from generation to generation and perpetuates alterophobia. Learning filmmaking could favor the self-representation of Afro-descendants, giving them the ability to generate their own discourses that allow the preservation and inheritance of their culture, as well as its public manifestation in order to achieve authentic recognition in the public sphere. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).