Environmental Education in Children with Special Educational Needs. Challenges and Development Perspectives

Descripción del Articulo

In the new century, the leading role of education as a social and transformative phenomenon for the survival of the human species is urgent, in response to the emergence of environmental problems as a result of the aggressive interaction of man with natureand the society in which he develops, with t...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Llopiz Guerra, Karel, Santos Abreu, Ismael, Marín Llaver, Leonardo, Ramos Vera, Rosario Pilar, Ramos Vera, Mercedes Josefina, Tejada Arana, Aristides Alfonso, Núñez Lira, Luis Alberto, Alberca Pintado, Nancy Elizabeth
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.usil.edu.pe:article/448
Enlace del recurso:https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/448
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Educación ambiental
Infancia
Discapacidad
Desarrollo comunitario.
Environmental education
Childhood
Disability
Community development
id REVUSIL_982ef91d1e7ea521a13b293ff4b2bea5
oai_identifier_str oai:revistas.usil.edu.pe:article/448
network_acronym_str REVUSIL
network_name_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository_id_str .
spelling Environmental Education in Children with Special Educational Needs. Challenges and Development PerspectivesLa Educación ambiental en los niños con necesidades educativas especiales. Retos y perspectivas de desarrolloLlopiz Guerra, KarelSantos Abreu, IsmaelMarín Llaver, LeonardoRamos Vera, Rosario PilarRamos Vera, Mercedes JosefinaTejada Arana, Aristides AlfonsoNúñez Lira, Luis AlbertoAlberca Pintado, Nancy ElizabethEducación ambientalInfanciaDiscapacidadDesarrollo comunitario.Environmental educationChildhoodDisabilityCommunity developmentIn the new century, the leading role of education as a social and transformative phenomenon for the survival of the human species is urgent, in response to the emergence of environmental problems as a result of the aggressive interaction of man with natureand the society in which he develops, with the existence of serious ecological problems expressed in the worsening of the environment caused by natural events and disasters, the irrational exploitation of natural resources, the increase of industrialization, excessive urbanization, migration and the population explosion.En el  nuevo siglo urge el papel protagónico de la educación como fenómeno social y transformador para la supervivencia de la especie humana, atendiendo al surgimiento de problemas ambientales como resultado de la interacción agresiva del hombre con la naturaleza y la sociedad en que se desenvuelve, con la existencia de  graves problemas ecológicos expresado en el empeoramiento del entorno causado por hechos y desastres naturales, la explotación irracional de los recursos naturales, el incremento de la  industrialización, la excesiva urbanización, migraciones  y la explosión demográfica. Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/44810.20511/pyr2020.v8n3.448Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e448Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e448Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e4482310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n3reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILspahttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/448/807Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/4482022-06-02T18:12:19Z
dc.title.none.fl_str_mv Environmental Education in Children with Special Educational Needs. Challenges and Development Perspectives
La Educación ambiental en los niños con necesidades educativas especiales. Retos y perspectivas de desarrollo
title Environmental Education in Children with Special Educational Needs. Challenges and Development Perspectives
spellingShingle Environmental Education in Children with Special Educational Needs. Challenges and Development Perspectives
Llopiz Guerra, Karel
Educación ambiental
Infancia
Discapacidad
Desarrollo comunitario.
Environmental education
Childhood
Disability
Community development
title_short Environmental Education in Children with Special Educational Needs. Challenges and Development Perspectives
title_full Environmental Education in Children with Special Educational Needs. Challenges and Development Perspectives
title_fullStr Environmental Education in Children with Special Educational Needs. Challenges and Development Perspectives
title_full_unstemmed Environmental Education in Children with Special Educational Needs. Challenges and Development Perspectives
title_sort Environmental Education in Children with Special Educational Needs. Challenges and Development Perspectives
dc.creator.none.fl_str_mv Llopiz Guerra, Karel
Santos Abreu, Ismael
Marín Llaver, Leonardo
Ramos Vera, Rosario Pilar
Ramos Vera, Mercedes Josefina
Tejada Arana, Aristides Alfonso
Núñez Lira, Luis Alberto
Alberca Pintado, Nancy Elizabeth
author Llopiz Guerra, Karel
author_facet Llopiz Guerra, Karel
Santos Abreu, Ismael
Marín Llaver, Leonardo
Ramos Vera, Rosario Pilar
Ramos Vera, Mercedes Josefina
Tejada Arana, Aristides Alfonso
Núñez Lira, Luis Alberto
Alberca Pintado, Nancy Elizabeth
author_role author
author2 Santos Abreu, Ismael
Marín Llaver, Leonardo
Ramos Vera, Rosario Pilar
Ramos Vera, Mercedes Josefina
Tejada Arana, Aristides Alfonso
Núñez Lira, Luis Alberto
Alberca Pintado, Nancy Elizabeth
author2_role author
author
author
author
author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Educación ambiental
Infancia
Discapacidad
Desarrollo comunitario.
Environmental education
Childhood
Disability
Community development
topic Educación ambiental
Infancia
Discapacidad
Desarrollo comunitario.
Environmental education
Childhood
Disability
Community development
description In the new century, the leading role of education as a social and transformative phenomenon for the survival of the human species is urgent, in response to the emergence of environmental problems as a result of the aggressive interaction of man with natureand the society in which he develops, with the existence of serious ecological problems expressed in the worsening of the environment caused by natural events and disasters, the irrational exploitation of natural resources, the increase of industrialization, excessive urbanization, migration and the population explosion.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-10-27
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/448
10.20511/pyr2020.v8n3.448
url https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/448
identifier_str_mv 10.20511/pyr2020.v8n3.448
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/448/807
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
publisher.none.fl_str_mv Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.
dc.source.none.fl_str_mv Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e448
Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e448
Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e448
2310-4635
2307-7999
10.20511/pyr2020.v8n3
reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
instname:Universidad San Ignacio de Loyola
instacron:USIL
instname_str Universidad San Ignacio de Loyola
instacron_str USIL
institution USIL
reponame_str Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
collection Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1789528872440561664
score 13.95948
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).