Environmental Education in Children with Special Educational Needs. Challenges and Development Perspectives
Descripción del Articulo
In the new century, the leading role of education as a social and transformative phenomenon for the survival of the human species is urgent, in response to the emergence of environmental problems as a result of the aggressive interaction of man with natureand the society in which he develops, with t...
Autores: | , , , , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/448 |
Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/448 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educación ambiental Infancia Discapacidad Desarrollo comunitario. Environmental education Childhood Disability Community development |
id |
REVUSIL_982ef91d1e7ea521a13b293ff4b2bea5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usil.edu.pe:article/448 |
network_acronym_str |
REVUSIL |
network_name_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository_id_str |
. |
spelling |
Environmental Education in Children with Special Educational Needs. Challenges and Development PerspectivesLa Educación ambiental en los niños con necesidades educativas especiales. Retos y perspectivas de desarrolloLlopiz Guerra, KarelSantos Abreu, IsmaelMarín Llaver, LeonardoRamos Vera, Rosario PilarRamos Vera, Mercedes JosefinaTejada Arana, Aristides AlfonsoNúñez Lira, Luis AlbertoAlberca Pintado, Nancy ElizabethEducación ambientalInfanciaDiscapacidadDesarrollo comunitario.Environmental educationChildhoodDisabilityCommunity developmentIn the new century, the leading role of education as a social and transformative phenomenon for the survival of the human species is urgent, in response to the emergence of environmental problems as a result of the aggressive interaction of man with natureand the society in which he develops, with the existence of serious ecological problems expressed in the worsening of the environment caused by natural events and disasters, the irrational exploitation of natural resources, the increase of industrialization, excessive urbanization, migration and the population explosion.En el nuevo siglo urge el papel protagónico de la educación como fenómeno social y transformador para la supervivencia de la especie humana, atendiendo al surgimiento de problemas ambientales como resultado de la interacción agresiva del hombre con la naturaleza y la sociedad en que se desenvuelve, con la existencia de graves problemas ecológicos expresado en el empeoramiento del entorno causado por hechos y desastres naturales, la explotación irracional de los recursos naturales, el incremento de la industrialización, la excesiva urbanización, migraciones y la explosión demográfica. Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2020-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/44810.20511/pyr2020.v8n3.448Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e448Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e448Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e4482310-46352307-799910.20511/pyr2020.v8n3reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILspahttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/448/807Derechos de autor 2020 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.usil.edu.pe:article/4482022-06-02T18:12:19Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Environmental Education in Children with Special Educational Needs. Challenges and Development Perspectives La Educación ambiental en los niños con necesidades educativas especiales. Retos y perspectivas de desarrollo |
title |
Environmental Education in Children with Special Educational Needs. Challenges and Development Perspectives |
spellingShingle |
Environmental Education in Children with Special Educational Needs. Challenges and Development Perspectives Llopiz Guerra, Karel Educación ambiental Infancia Discapacidad Desarrollo comunitario. Environmental education Childhood Disability Community development |
title_short |
Environmental Education in Children with Special Educational Needs. Challenges and Development Perspectives |
title_full |
Environmental Education in Children with Special Educational Needs. Challenges and Development Perspectives |
title_fullStr |
Environmental Education in Children with Special Educational Needs. Challenges and Development Perspectives |
title_full_unstemmed |
Environmental Education in Children with Special Educational Needs. Challenges and Development Perspectives |
title_sort |
Environmental Education in Children with Special Educational Needs. Challenges and Development Perspectives |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Llopiz Guerra, Karel Santos Abreu, Ismael Marín Llaver, Leonardo Ramos Vera, Rosario Pilar Ramos Vera, Mercedes Josefina Tejada Arana, Aristides Alfonso Núñez Lira, Luis Alberto Alberca Pintado, Nancy Elizabeth |
author |
Llopiz Guerra, Karel |
author_facet |
Llopiz Guerra, Karel Santos Abreu, Ismael Marín Llaver, Leonardo Ramos Vera, Rosario Pilar Ramos Vera, Mercedes Josefina Tejada Arana, Aristides Alfonso Núñez Lira, Luis Alberto Alberca Pintado, Nancy Elizabeth |
author_role |
author |
author2 |
Santos Abreu, Ismael Marín Llaver, Leonardo Ramos Vera, Rosario Pilar Ramos Vera, Mercedes Josefina Tejada Arana, Aristides Alfonso Núñez Lira, Luis Alberto Alberca Pintado, Nancy Elizabeth |
author2_role |
author author author author author author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Educación ambiental Infancia Discapacidad Desarrollo comunitario. Environmental education Childhood Disability Community development |
topic |
Educación ambiental Infancia Discapacidad Desarrollo comunitario. Environmental education Childhood Disability Community development |
description |
In the new century, the leading role of education as a social and transformative phenomenon for the survival of the human species is urgent, in response to the emergence of environmental problems as a result of the aggressive interaction of man with natureand the society in which he develops, with the existence of serious ecological problems expressed in the worsening of the environment caused by natural events and disasters, the irrational exploitation of natural resources, the increase of industrialization, excessive urbanization, migration and the population explosion. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-10-27 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/448 10.20511/pyr2020.v8n3.448 |
url |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/448 |
identifier_str_mv |
10.20511/pyr2020.v8n3.448 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/448/807 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
publisher.none.fl_str_mv |
Carrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú. |
dc.source.none.fl_str_mv |
Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 8 No. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e448 Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 8 ##issue.no## 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e448 Propósitos y Representaciones; Vol. 8 Núm. 3 (2020): Setiembre - Diciembre: Gestión educacional y competencias docentes; e448 2310-4635 2307-7999 10.20511/pyr2020.v8n3 reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL |
instname_str |
Universidad San Ignacio de Loyola |
instacron_str |
USIL |
institution |
USIL |
reponame_str |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
collection |
Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1789528872440561664 |
score |
13.95948 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).