EBI training for teachers by integrative projects and itinerant support
Descripción del Articulo
This article was prepared by the Faculty of Education, through the Professional School of Education and the Intercultural Bilingual Education (IBE) department. Its purpose is to share some reflections based on the academic actions implemented during 2020 (a peculiar year characterized by the healthc...
Autores: | , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/2431 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2431 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
id |
REVUNIFE_b8c68eed6d78907eee8167dd88f5ba9e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.unife.edu.pe:article/2431 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
EBI training for teachers by integrative projects and itinerant supportLa formación docente en EIB por proyectos integradores y con acompañamiento itineranteGuzmán Sota, IngridCcahuana Aguilar, MayraChoque Coaquira, AngelicaGamarra Sano, JonasaThis article was prepared by the Faculty of Education, through the Professional School of Education and the Intercultural Bilingual Education (IBE) department. Its purpose is to share some reflections based on the academic actions implemented during 2020 (a peculiar year characterized by the healthcare crisis caused by the Covid-19 pandemic). The article includes a brief diagnosis of the educational conditions of students, the framework of reference considered for the proposal, the hypotheses or assumptions that motivated the actions, the approach adopted and the implemented actions or methodological strategies applied in the educational process of students, as well as some key preliminary conclusions to understand the importance of higher education in intercultural bilingual education situated and paying attention to the processes of cultural change experienced by students as well as the demands of the territory with its cultural and linguistic characteristics.La Facultad de Educación a través de la Escuela Profesional de Educación y la jefatura de Educación Intercultural Bilingüe (EIB) ha preparado el presente artículo titulado: La formación docente en EIB por proyectos integradores y con acompañamiento itinerante. Cuyo propósito es compartir algunas reflexiones a partir de las acciones académicas implementadas durante el 2020; un año peculiar caracterizado por la crisis sanitaria causada por la presencia del Covid 19. El contenido del documento comprende: una breve diagnóstico de las condiciones educativas de los estudiantes; el marco de referencia tomado en cuenta para la propuesta, las hipótesis o supuestos que motivaron la realización de las acciones, el enfoque adoptado y las acciones implementadas o estrategias metodológicas aplicadas en el proceso de formación de los estudiantes, así como algunas conclusiones preliminares fundamentales para comprender la importancia de la formación superior en educación intercultural bilingüe situada y con atención a los procesos de cambio cultural que viven los estudiantes así como a las demandas del territorio con sus características culturales y lingüísticas.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2021-11-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmltext/xmlhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/243110.33539/educacion.2021.v27n2.2431Educación; Vol. 27 No. 2 (2021): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 155-173Educación; Vol. 27 Núm. 2 (2021): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 155-1732708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2431/2635https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2431/2707https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2431/2785Derechos de autor 2021 Ingrid Guzmán Sota, Mayra Ccahuana Aguilar, Angelica Choque Coaquira, Jonasa Gamarra Sanohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/24312025-05-07T18:27:37Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
EBI training for teachers by integrative projects and itinerant support La formación docente en EIB por proyectos integradores y con acompañamiento itinerante |
title |
EBI training for teachers by integrative projects and itinerant support |
spellingShingle |
EBI training for teachers by integrative projects and itinerant support Guzmán Sota, Ingrid |
title_short |
EBI training for teachers by integrative projects and itinerant support |
title_full |
EBI training for teachers by integrative projects and itinerant support |
title_fullStr |
EBI training for teachers by integrative projects and itinerant support |
title_full_unstemmed |
EBI training for teachers by integrative projects and itinerant support |
title_sort |
EBI training for teachers by integrative projects and itinerant support |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Guzmán Sota, Ingrid Ccahuana Aguilar, Mayra Choque Coaquira, Angelica Gamarra Sano, Jonasa |
author |
Guzmán Sota, Ingrid |
author_facet |
Guzmán Sota, Ingrid Ccahuana Aguilar, Mayra Choque Coaquira, Angelica Gamarra Sano, Jonasa |
author_role |
author |
author2 |
Ccahuana Aguilar, Mayra Choque Coaquira, Angelica Gamarra Sano, Jonasa |
author2_role |
author author author |
description |
This article was prepared by the Faculty of Education, through the Professional School of Education and the Intercultural Bilingual Education (IBE) department. Its purpose is to share some reflections based on the academic actions implemented during 2020 (a peculiar year characterized by the healthcare crisis caused by the Covid-19 pandemic). The article includes a brief diagnosis of the educational conditions of students, the framework of reference considered for the proposal, the hypotheses or assumptions that motivated the actions, the approach adopted and the implemented actions or methodological strategies applied in the educational process of students, as well as some key preliminary conclusions to understand the importance of higher education in intercultural bilingual education situated and paying attention to the processes of cultural change experienced by students as well as the demands of the territory with its cultural and linguistic characteristics. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-11-25 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2431 10.33539/educacion.2021.v27n2.2431 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2431 |
identifier_str_mv |
10.33539/educacion.2021.v27n2.2431 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2431/2635 https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2431/2707 https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2431/2785 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 27 No. 2 (2021): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 155-173 Educación; Vol. 27 Núm. 2 (2021): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 155-173 2708-6402 1813-3363 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1845705728872939520 |
score |
13.887938 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).