Cognitive strategies and level of understanding of academic texts in university entering students - Perú
Descripción del Articulo
The purpose of contemporary university education is to strengthen the capacities of understanding academic texts of future professionals as autonomous agents who manage their learning. Within this framework, the article aimed to determine the degree of relationship between cognitive strategies and t...
Autores: | , , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
Repositorio: | Revista Innova Educación |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/380 |
Enlace del recurso: | https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/380 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Comprensión de textos estrategias cognitivas estrategias didácticas estudiantes universitarios textos académicos Comprehension of texts cognitive strategies teaching strategies university students academic texts compreensão de textos estratégias cognitivas estratégias de ensino estudantes universitários textos acadêmicos |
Sumario: | The purpose of contemporary university education is to strengthen the capacities of understanding academic texts of future professionals as autonomous agents who manage their learning. Within this framework, the article aimed to determine the degree of relationship between cognitive strategies and the compression of academic texts in Peruvian university students, in order to have a cognitive profile of those entering the university. The study population consisted of 172 first cycle students. The methodology used was descriptive - correlational cross-sectional. It was concluded, due to the correlation coefficient of Spearman's Rho equal to 0.7929 and the estimated P-value of 0.001 lower than the significance level (0.05), that there is a high positive correlation between cognitive strategies and comprehension of the students' academic texts, although this relationship is not decisive. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).