The university teacher in the digital age
Descripción del Articulo
The research analyzed and reflected on the future of university teaching in a globalized-digital world. The study problem shows that a small percentage of teachers have managed to adapt to technological means, mainly in third world countries. In this sense, the objective of this study is to outline...
Autores: | , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Instituto Universitario de Innovación Ciencia y Tecnología Inudi Perú |
Repositorio: | Revista Innova Educación |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs2.revistainnovaeducacion.com:article/687 |
Enlace del recurso: | https://revistainnovaeducacion.com/index.php/rie/article/view/687 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | competencia digital cibercultura educativa docente universitario era digital perfil docente digital competence educational cyberculture university teacher digital era teacher profile competência digital cibercultura educacional professor universitário perfil do professor |
Sumario: | The research analyzed and reflected on the future of university teaching in a globalized-digital world. The study problem shows that a small percentage of teachers have managed to adapt to technological means, mainly in third world countries. In this sense, the objective of this study is to outline ideas to strengthen the profile of the university teacher through the responsible domain of technology. For this, we propose as a thesis, constant teacher training in digital didactics and pedagogy, which inserts us into a new university scientific era. In conclusion, university pedagogy is forced to changes that favor humanity, so thinking today of university teaching without digital technology seems wrong. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).