EL MÉTODO DE PROYECTOS COMO TÉCNICA DIDÁCTICA EN EL CURSO: SEMINARIO INTEGRADO DE ALTA GERENCIA Y CÁTEDRA EMPRESARIAL

Descripción del Articulo

Teaching strategies are a series of actions carried out by the instructor with clear and explicit pedagogical intention. The foundations of these strategies lie on pedagogical knowledge and fall into two basic areas, namely; learning (learner‘s perspective) and instruction (professor‘s perspective)....

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Alvarado Boirivant, Jorge
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad Ricardo Palma
Repositorio:Revista URP - Paideia XXI
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/2321
Enlace del recurso:http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Paideia/article/view/2321
Nivel de acceso:acceso abierto
Descripción
Sumario:Teaching strategies are a series of actions carried out by the instructor with clear and explicit pedagogical intention. The foundations of these strategies lie on pedagogical knowledge and fall into two basic areas, namely; learning (learner‘s perspective) and instruction (professor‘s perspective).  This paper focuses on the project method as an instructional strategy applied in university course. Details on how the learners stimulate their strongest abilities and develop new ones are presented. This skill-building process prevents and solves interpersonal conflicts while creating both a favorable atmosphere and self-confidence which allows development of their own skills.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).