EL MÉTODO DE PROYECTOS COMO TÉCNICA DIDÁCTICA EN EL CURSO: SEMINARIO INTEGRADO DE ALTA GERENCIA Y CÁTEDRA EMPRESARIAL
Descripción del Articulo
Teaching strategies are a series of actions carried out by the instructor with clear and explicit pedagogical intention. The foundations of these strategies lie on pedagogical knowledge and fall into two basic areas, namely; learning (learner‘s perspective) and instruction (professor‘s perspective)....
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2011 |
| Institución: | Universidad Ricardo Palma |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Ricardo Palma |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/2321 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Paideia/article/view/2321 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Sumario: | Teaching strategies are a series of actions carried out by the instructor with clear and explicit pedagogical intention. The foundations of these strategies lie on pedagogical knowledge and fall into two basic areas, namely; learning (learner‘s perspective) and instruction (professor‘s perspective). This paper focuses on the project method as an instructional strategy applied in university course. Details on how the learners stimulate their strongest abilities and develop new ones are presented. This skill-building process prevents and solves interpersonal conflicts while creating both a favorable atmosphere and self-confidence which allows development of their own skills. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).