Information and Communication Technology (ICT) and its Practice in Educational Evaluation
Descripción del Articulo
The ways in which pedagogical practices have evolved and how to understand the teaching and learning process are different. With the use of the Internet, the sources of information and evaluation are amplified, and educational agents within virtual education play an important role, reflecting on a n...
| Autores: | , , , , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
| Repositorio: | Revista USIL - Propósitos y Representaciones |
| Lenguaje: | español inglés |
| OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.usil.edu.pe:article/328 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/328 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Information and Communication Technology; Educational Evaluation; Education; Virtual Training Tecnología de Información y Comunicación; Evaluación educativa; Educación; Formación virtual |
| id |
2310-4635_7e5fc67b06e0668ab08103dc09b78e0b |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.usil.edu.pe:article/328 |
| network_acronym_str |
2310-4635 |
| network_name_str |
Revista USIL - Propósitos y Representaciones |
| spelling |
Information and Communication Technology (ICT) and its Practice in Educational EvaluationTecnología de Información y Comunicación (TIC) y su práctica en la evaluación educativaHernández, Ronald M.Sanchez Cáceres, IsaacZarate Hermoza, Jesús RobertoMedina Coronado, DanielaLoli Poma, Telmo PabloArévalo Gómez, Georgina RaquelInformation and Communication Technology; Educational Evaluation; Education; Virtual TrainingTecnología de Información y Comunicación; Evaluación educativa; Educación; Formación virtualThe ways in which pedagogical practices have evolved and how to understand the teaching and learning process are different. With the use of the Internet, the sources of information and evaluation are amplified, and educational agents within virtual education play an important role, reflecting on a new paradigm of learning and knowledge construction. From the theoretical review carried out in this document, aspects for virtual education and the tendency to an evaluative practice that does not deal exclusively with the classroom are exposed, since the intercommunication tools become and contribute to a new pedagogical practice focused on learning, giving rise to a more active role for students.Son diferentes las formas que han evolucionado las prácticas pedagógicas y la manera de comprender el proceso de enseñanza y aprendizaje. Con el uso del internet las fuentes de información y de evaluación se amplifican, y los agentes educativos dentro de la formación virtual cumplen un rol de importancia, reflexionando sobre un nuevo paradigma de aprendizaje y de construcción del conocimiento. Desde la revisión teórica llevada a cabo en la presente investigación, se exponen aspectos que orientan a una educación virtual y la tendencia a una práctica evaluativa que no se circunscribe al aula, pues las herramientas de intercomunicación se convierten y contribuyen en una nueva práctica pedagógica centrada en el aprendizaje, dando lugar a un rol más activo a los estudiantes.Universidad San Ignacio de Loyola S.A.2019-05-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmltext/htmlhttp://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/32810.20511/pyr2019.v7n2.328Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 7, Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 01-10Propósitos y Representaciones; Vol. 7, Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 01-10Propósitos y Representaciones; Vol. 7, Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 01-102310-46352307-799910.20511/pyr2019.v7n2reponame:Revista USIL - Propósitos y Representacionesinstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILspaenghttp://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/328/665http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/328/662http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/328/811http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/328/812Copyright (c) 2019 Propósitos y Representacioneshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2020-09-08T18:35:36Zmail@mail.com - |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Information and Communication Technology (ICT) and its Practice in Educational Evaluation Tecnología de Información y Comunicación (TIC) y su práctica en la evaluación educativa |
| title |
Information and Communication Technology (ICT) and its Practice in Educational Evaluation |
| spellingShingle |
Information and Communication Technology (ICT) and its Practice in Educational Evaluation Hernández, Ronald M. Information and Communication Technology; Educational Evaluation; Education; Virtual Training Tecnología de Información y Comunicación; Evaluación educativa; Educación; Formación virtual |
| title_short |
Information and Communication Technology (ICT) and its Practice in Educational Evaluation |
| title_full |
Information and Communication Technology (ICT) and its Practice in Educational Evaluation |
| title_fullStr |
Information and Communication Technology (ICT) and its Practice in Educational Evaluation |
| title_full_unstemmed |
Information and Communication Technology (ICT) and its Practice in Educational Evaluation |
| title_sort |
Information and Communication Technology (ICT) and its Practice in Educational Evaluation |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Hernández, Ronald M. Sanchez Cáceres, Isaac Zarate Hermoza, Jesús Roberto Medina Coronado, Daniela Loli Poma, Telmo Pablo Arévalo Gómez, Georgina Raquel |
| author |
Hernández, Ronald M. |
| author_facet |
Hernández, Ronald M. Sanchez Cáceres, Isaac Zarate Hermoza, Jesús Roberto Medina Coronado, Daniela Loli Poma, Telmo Pablo Arévalo Gómez, Georgina Raquel |
| author_role |
author |
| author2 |
Sanchez Cáceres, Isaac Zarate Hermoza, Jesús Roberto Medina Coronado, Daniela Loli Poma, Telmo Pablo Arévalo Gómez, Georgina Raquel |
| author2_role |
author author author author author |
| dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Information and Communication Technology; Educational Evaluation; Education; Virtual Training Tecnología de Información y Comunicación; Evaluación educativa; Educación; Formación virtual |
| topic |
Information and Communication Technology; Educational Evaluation; Education; Virtual Training Tecnología de Información y Comunicación; Evaluación educativa; Educación; Formación virtual |
| dc.description.none.fl_txt_mv |
The ways in which pedagogical practices have evolved and how to understand the teaching and learning process are different. With the use of the Internet, the sources of information and evaluation are amplified, and educational agents within virtual education play an important role, reflecting on a new paradigm of learning and knowledge construction. From the theoretical review carried out in this document, aspects for virtual education and the tendency to an evaluative practice that does not deal exclusively with the classroom are exposed, since the intercommunication tools become and contribute to a new pedagogical practice focused on learning, giving rise to a more active role for students. Son diferentes las formas que han evolucionado las prácticas pedagógicas y la manera de comprender el proceso de enseñanza y aprendizaje. Con el uso del internet las fuentes de información y de evaluación se amplifican, y los agentes educativos dentro de la formación virtual cumplen un rol de importancia, reflexionando sobre un nuevo paradigma de aprendizaje y de construcción del conocimiento. Desde la revisión teórica llevada a cabo en la presente investigación, se exponen aspectos que orientan a una educación virtual y la tendencia a una práctica evaluativa que no se circunscribe al aula, pues las herramientas de intercomunicación se convierten y contribuyen en una nueva práctica pedagógica centrada en el aprendizaje, dando lugar a un rol más activo a los estudiantes. |
| description |
The ways in which pedagogical practices have evolved and how to understand the teaching and learning process are different. With the use of the Internet, the sources of information and evaluation are amplified, and educational agents within virtual education play an important role, reflecting on a new paradigm of learning and knowledge construction. From the theoretical review carried out in this document, aspects for virtual education and the tendency to an evaluative practice that does not deal exclusively with the classroom are exposed, since the intercommunication tools become and contribute to a new pedagogical practice focused on learning, giving rise to a more active role for students. |
| publishDate |
2019 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2019-05-21 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/328 10.20511/pyr2019.v7n2.328 |
| url |
http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/328 |
| identifier_str_mv |
10.20511/pyr2019.v7n2.328 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa eng |
| language |
spa eng |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/328/665 http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/328/662 http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/328/811 http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/328/812 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Propósitos y Representaciones http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf text/html text/html |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad San Ignacio de Loyola S.A. |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad San Ignacio de Loyola S.A. |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 7, Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 01-10 Propósitos y Representaciones; Vol. 7, Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 01-10 Propósitos y Representaciones; Vol. 7, Núm. 2 (2019): Mayo - Agosto; 01-10 2310-4635 2307-7999 10.20511/pyr2019.v7n2 reponame:Revista USIL - Propósitos y Representaciones instname:Universidad San Ignacio de Loyola instacron:USIL |
| reponame_str |
Revista USIL - Propósitos y Representaciones |
| collection |
Revista USIL - Propósitos y Representaciones |
| instname_str |
Universidad San Ignacio de Loyola |
| instacron_str |
USIL |
| institution |
USIL |
| repository.name.fl_str_mv |
-
|
| repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
| _version_ |
1684465320297758720 |
| score |
13.936249 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).