Commercial management model for brand awareness in a SME company of footwear sector before the COVID-19 context [Modelo de gestión comercial para la recordación de marca en una empresa PYME del sector calzado: contexto COVID-19]
Descripción del Articulo
The objective of the research was to design a commercial management model for the brand awareness of an SME company in the Footwear Sector, of the city of Trujillo- Peru in 2021 in the context of COVID-19. The work methodology according to the approach is mixed, applied, prospective. Information gat...
Autores: | , |
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Formato: | objeto de conferencia |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Privada del Norte |
Repositorio: | UPN-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.upn.edu.pe:11537/29900 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/11537/29900 http://dx.doi.org/10.18687/LEIRD2021.1.1.10 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Administración Identificación de marca Empresas comerciales Calzado Covid-19 https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.11.00 |
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Commercial management model for brand awareness in a SME company of footwear sector before the COVID-19 context [Modelo de gestión comercial para la recordación de marca en una empresa PYME del sector calzado: contexto COVID-19] Florián Castillo, Odar Roberto Administración Identificación de marca Empresas comerciales Calzado Covid-19 https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.11.00 |
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The objective of the research was to design a commercial management model for the brand awareness of an SME company in the Footwear Sector, of the city of Trujillo- Peru in 2021 in the context of COVID-19. The work methodology according to the approach is mixed, applied, prospective. Information gathering techniques from documentary analysis, observation of processes, interviews with the general manager and sales manager. A reliable questionnaire (Cronbach's Alpha of 0.811) and validated by expert judgment was applied to 40 clients (convenience sampling). The study was developed in three phases: Phase 1 - Strategic Formulation and Planning, with the analysis of the organizational culture, internal and external analysis, commercial analysis, Phase 2 - Strategic design, with the approach of 7 objectives and 8 strategic initiatives and Phase 3 - Evaluation and strategic monitoring, with the design of the Balanced Scorecard with performance evaluation indicators. Finally, a total investment of S / 76,530 was determined with an annual cost of S / 71,020 in 4 years of the project duration with a positive NPV of S / 173,598.16, IRR of 87% higher than the rate used and a B / C ratio of 1.58, which demonstrates the economic impact and positive viability of the implementation of the designed model in the company under study. |
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The work methodology according to the approach is mixed, applied, prospective. Information gathering techniques from documentary analysis, observation of processes, interviews with the general manager and sales manager. A reliable questionnaire (Cronbach's Alpha of 0.811) and validated by expert judgment was applied to 40 clients (convenience sampling). The study was developed in three phases: Phase 1 - Strategic Formulation and Planning, with the analysis of the organizational culture, internal and external analysis, commercial analysis, Phase 2 - Strategic design, with the approach of 7 objectives and 8 strategic initiatives and Phase 3 - Evaluation and strategic monitoring, with the design of the Balanced Scorecard with performance evaluation indicators. Finally, a total investment of S / 76,530 was determined with an annual cost of S / 71,020 in 4 years of the project duration with a positive NPV of S / 173,598.16, IRR of 87% higher than the rate used and a B / C ratio of 1.58, which demonstrates the economic impact and positive viability of the implementation of the designed model in the company under study.La investigación tuvo como objetivo diseñar un modelo de gestión comercial para la recordación de marca de una empresa PYME del Sector Calzado, de la ciudad de Trujillo- Perú año 2021 en el contexto de la COVID-19. La metodología de trabajo según el enfoque es mixta, aplicada, propositiva. Se utilizaron las técnicas de recolección de información del análisis documental, observación de procesos, entrevistas al gerente general y jefe comercial. Un cuestionario confiable (Alpha de Cronbach de 0,811) y validado a juicio de expertos se aplicó a 40 clientes (muestreo por conveniencia). El estudio se desarrolló en tres fases: Fase 1 - Formulación y Planeamiento estratégico, con el análisis de la cultura organizacional, análisis interno y externo, análisis comercial, Fase 2 - Diseño estratégico, con el planteamiento de 7 objetivos y 8 iniciativas estratégicas y Fase 3 - Evaluación y Seguimiento estratégico, con el diseño del Cuadro de Mando Integral con indicadores de evaluación de desempeño. Finalmente se determinó una inversión total de S/76.530 con costo anual de S/71.020 en los 4 años de duración del proyecto con VAN positivo de S/173.598,16, TIR de 87% superior a la tasa utilizada y un índice B/C de 1,58, que demuestra el impacto económico y viabilidad positiva de la implementación del modelo diseñado en la empresa en estudio.Revisión por paresTrujillo San Isidroapplication/pdfspaLACCEIESinfo:eu-repo/semantics/openAccessAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Estados Unidos de Américahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/Universidad Privada del NorteRepositorio Institucional - UPNreponame:UPN-Institucionalinstname:Universidad Privada del Norteinstacron:UPNAdministraciónIdentificación de marcaEmpresas comercialesCalzadoCovid-19https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.11.00Commercial management model for brand awareness in a SME company of footwear sector before the COVID-19 context [Modelo de gestión comercial para la recordación de marca en una empresa PYME del sector calzado: contexto COVID-19]info:eu-repo/semantics/conferenceObjectTEXTModelo de Gestión Comercial para la Recordación de Marca en una Empresa PYME del Sector Calzado.pdf.txtModelo de Gestión Comercial para la Recordación de Marca en una Empresa PYME del Sector Calzado.pdf.txtExtracted texttext/plain57870https://repositorio.upn.edu.pe/bitstream/11537/29900/4/Modelo%20de%20Gesti%c3%b3n%20Comercial%20para%20la%20Recordaci%c3%b3n%20de%20Marca%20en%20una%20Empresa%20PYME%20del%20Sector%20Calzado.pdf.txtc361d152b95f7f537e68466d675006d7MD54THUMBNAILModelo de Gestión Comercial para la Recordación de Marca en una Empresa PYME del Sector Calzado.pdf.jpgModelo de Gestión Comercial para la Recordación de Marca en una Empresa PYME del Sector Calzado.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg5948https://repositorio.upn.edu.pe/bitstream/11537/29900/5/Modelo%20de%20Gesti%c3%b3n%20Comercial%20para%20la%20Recordaci%c3%b3n%20de%20Marca%20en%20una%20Empresa%20PYME%20del%20Sector%20Calzado.pdf.jpg5fce6720cbe942b1c6b2e79c8c67838cMD55ORIGINALModelo de Gestión Comercial para la Recordación de Marca en una Empresa PYME del Sector Calzado.pdfModelo de Gestión Comercial para la Recordación de Marca en una Empresa PYME del Sector Calzado.pdfapplication/pdf1084528https://repositorio.upn.edu.pe/bitstream/11537/29900/1/Modelo%20de%20Gesti%c3%b3n%20Comercial%20para%20la%20Recordaci%c3%b3n%20de%20Marca%20en%20una%20Empresa%20PYME%20del%20Sector%20Calzado.pdf88dede766500dc40b44aa93cfbc1f18aMD51CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; 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