Exportación Completada — 

Aplicación de flipped classroom en el logro del aprendizaje significativo

Descripción del Articulo

The objective of the research is to demonstrate that the application of the Flipped Classroom improves the level of achievement of meaningful learning in university students. For data collection in the control and experimental groups, two instruments were applied: the pre-test and the post-test. Con...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Chayán Coloma, Alejandro, Vásquez-Vásquez, Alvaro Wladimir, Zuloaga-Cachay, José Fortunato, Díaz-Paredes, Manuel Antonio, Lau-Hoyos, Edgar Mtchel, Tineo-Huancas, Rodolfo Pastor
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Tecnológica del Perú
Repositorio:UTP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.utp.edu.pe:20.500.12867/7854
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12867/7854
https://doi.org/10.37467/revhuman.v21.5034
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Significant learning
Aprendizaje semipresencial
Aula invertida (metodología de aprendizaje)
Estudiantes superiores
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The objective of the research is to demonstrate that the application of the Flipped Classroom improves the level of achievement of meaningful learning in university students. For data collection in the control and experimental groups, two instruments were applied: the pre-test and the post-test. Concluded with the application of the workshops based on the FC methodology, in the post test it was observed that in the control group, 26 students obtained a passing grade and 11 failed, while in the experimental group, 38 students, according to theevaluation criteria, all achieved a passing grade.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).