Actitudes hacia la conservación del ambiente en alumnos de secundaria de una institución educativa de Ventanilla

Descripción del Articulo

The work aimed to describe the attitudes towards environmental conservation of secondary school students of an educational institution in the district of Callao window. The sample belonged 150 pupils males and women of 1er to 5to year of secondary, with ages between 11 and 16 years. We used the scal...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Chalco Ramos, Lourdes Nancy
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1132
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14005/1132
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Escala de actitud
Centro de enseñanza secundaria
Protección del medio ambiente
Environmental awareness
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The work aimed to describe the attitudes towards environmental conservation of secondary school students of an educational institution in the district of Callao window. The sample belonged 150 pupils males and women of 1er to 5to year of secondary, with ages between 11 and 16 years. We used the scale of attitudes toward environmental conservation (Yarlequé Chocas, 2004). This corresponds to a descriptive research. The results indicate that most students have a low attitude towards environmental conservation, in terms of the components: cognitive, affective and reactive, most students of secondary level of IE Ventanilla have low attitude towards environmental conservation. The same results yielded by age group.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).