Comportamiento asertivo y relación interpersonales en estudiantes del quinto y sexto grado de educación primaria Institución Educativa Señor de los Milagros N° 60259 San Antonio distrito de San Pablo Bajo Amazonas 2025

Descripción del Articulo

The study's general objective is to relate assertive behavior with interpersonal relationships among fifth- and sixth-grade students at the Señor de los Milagros Educational Institution No. 60259, San Antonio, San Pablo Bajo Amazonas District, 2025. The research was conducted using a descriptiv...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Mora López, Javier
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2025
Institución:Universidad Nacional De La Amazonía Peruana
Repositorio:UNAPIquitos-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/12449
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12737/12449
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Comportamiento asertivo
Relaciones interpersonales
Estudiantes
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The study's general objective is to relate assertive behavior with interpersonal relationships among fifth- and sixth-grade students at the Señor de los Milagros Educational Institution No. 60259, San Antonio, San Pablo Bajo Amazonas District, 2025. The research was conducted using a descriptive, quantitative approach and a correlational, cross-sectional design. The sample was identical to the population, comprising 63 students in fifth and sixth grade. A questionnaire was used to collect data for the assertive behavior variable, and a Likert-type scale was used for the interpersonal relationships variable. The overall result was a Pearson correlation coefficient of rxy = 0.784, indicating a strong, direct, positive relationship. The study concluded this suggests that Assertive Behavior is related to Interpersonal Relationships.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).