Las tecnologías de la información y comunicación y logro de aprendizaje en estudiantes del sexto de primaria área personal social de la I.E.P.M. N° 60039, Tamshiyacu 2022
Descripción del Articulo
The objective of the study was to determine the relationship between the use of Information and Communication Technologies with the learning achievement of sixth grade students in the Personal Social area of the I.E.P.M. N° 60039, Tamshiyacu, 2022. This research was of a non-experimental type and a...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/8923 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/8923 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Tecnología de la información Tecnología de la comunicación Rendimiento escolar Enseñanza pública https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | The objective of the study was to determine the relationship between the use of Information and Communication Technologies with the learning achievement of sixth grade students in the Personal Social area of the I.E.P.M. N° 60039, Tamshiyacu, 2022. This research was of a non-experimental type and a cross-sectional descriptive-correlational design. The population was delimited by 134 students from the 6th grade of primary school (morning shift, sections A, B, C, D and E) of the I.E.P.M. N° 60039, Tamshiyacu, enrolled in 2022. The technique used in data collection was the survey and the instrument was the questionnaire, as well as the analysis of documents and its instrument, the report card. For data processing, the statistical program Statistical package for social sciences (SPSS), version 24 in Spanish. For the analysis and interpretation of data, the Chi square test (X2) and with a bilateral significance of p < 0.005, the hypothesis was accepted: there is a highly significant inverse statistical relationship between the use of Information and Communication Technologies and learning achievement in sixth grade students in the Personal Social area of the I.E.P.M. No. 60039, Tamshiyacu, in the year 2022. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).