Exportación Completada — 

Taller de redacción para mejorar la producción de textos escritos argumentativos en estudiantes del primer nivel de la carrera profesional de educación secundaria con especialidad en lengua y literatura de la Universidad Nacional de la Amazonía Peruana Iquitos 2021

Descripción del Articulo

Argumentative writing skills are one of the least developed in basic education. Therefore, the purpose of this study was to assess the effectiveness of writing workshops to improve first level students’ writing skills at Language and Literature Teacher Education Program of the National University of...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Del Aguila Macedo, Erick Martin
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad Nacional De La Amazonía Peruana
Repositorio:UNAPIquitos-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/8499
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12737/8499
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Producción de libros de texto
Redacción
Comunicación escrita
Estudiante universitario
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:Argumentative writing skills are one of the least developed in basic education. Therefore, the purpose of this study was to assess the effectiveness of writing workshops to improve first level students’ writing skills at Language and Literature Teacher Education Program of the National University of the Peruvian Amazon, Iquitos 2021. The research type was evaluative with field study, transectional contemporary, univariate, and quasi experimental designs with pre-test, posttest and control group. Results show that the experimental group outperformed the control group as their mean score was higher (6,848 > 4,761 out of 10). The same happened for the dimensions: Text structure (7,803 > 4,261). Text organization (6,566 > 5). Written language conventions (5,859 > 5,189). In conclusion, non-parametric Mann-Whitney U test showed a p-value = 0,000 < ? = 0,05. Then, to 95% reliability, the writing workshops improved significantly the study population students’ argumentative writing skills.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).