¿Cómo mejorar la eficacia comercial de los restaurantes de comida rápida en la ciudad de Lima?
Descripción del Articulo
The current investigation attempts to demonstrate how to improve the commercial efficiency of a fast food company, this being measured in terms of sales levels. Two variables that potentially contribute to the aforementioned objective are studied: promotions and customer service speed. The research...
Autores: | , |
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Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | ULIMA-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/15633 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12724/15633 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
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The current investigation attempts to demonstrate how to improve the commercial efficiency of a fast food company, this being measured in terms of sales levels. Two variables that potentially contribute to the aforementioned objective are studied: promotions and customer service speed. The research makes use of a survey as a data collection technique, and secondary data from Euromonitor, INEI and CPI, being of a diachronic type, and of mixed source. The approach is quantitative and a total of 391 effective surveys will be applied to fast food consumers. The present work shows that improvement efforts in promotions, and customer service speed have a great potential to contribute to sales when investing in advertising in electronic media - mainly - and when the product is promoted as a combo meal at low prices. |
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Solís Fúster, Fernando Manfredo JesúsMiñano Martínez, Sergio AndréSantos Chávez, Luis Eduardo2022-04-20T20:44:42Z2022-04-20T20:44:42Z2022Miñano Martínez, S. A y Santos Chávez, L. E. (2022). ¿Cómo mejorar la eficacia comercial de los restaurantes de comida rápida en la ciudad de Lima? [Tesis para optar el Título Profesional de Licenciado en Administración, Universidad de Lima]. Repositorio institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/15633https://hdl.handle.net/20.500.12724/15633The current investigation attempts to demonstrate how to improve the commercial efficiency of a fast food company, this being measured in terms of sales levels. Two variables that potentially contribute to the aforementioned objective are studied: promotions and customer service speed. The research makes use of a survey as a data collection technique, and secondary data from Euromonitor, INEI and CPI, being of a diachronic type, and of mixed source. The approach is quantitative and a total of 391 effective surveys will be applied to fast food consumers. The present work shows that improvement efforts in promotions, and customer service speed have a great potential to contribute to sales when investing in advertising in electronic media - mainly - and when the product is promoted as a combo meal at low prices.La presente investigación propone demostrar cómo mejorar la eficacia comercial de una empresa de comida rápida, siendo esta, medida en términos del nivel de ventas. Se estudian dos potenciales variables que contribuyen al objetivo mencionado: promociones y rapidez en la atención al cliente. La investigación hace uso de la técnica de recolección de datos a través de la encuesta y data secundaria de Euromonitor, INEI y CPI, siendo de tipo diacrónica, y de fuente mixta. El enfoque es cuantitativo y se aplicaron en total 391 encuestas efectivas a consumidores de comida rápida. El presente trabajo demuestra que la aplicación de mejora en las promociones y la rapidez en la atención al cliente tienen un gran potencial de contribución a las ventas cuando se invierte en publicidad en medios electrónicos, principalmente, y cuando se promociona el producto usando estrategias de combos y precios bajos.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMARestaurantes de comida rápidaPromoción de ventasPublicidadFast food restaurantsSales promotionAdvertisingLima Metropolitana (Perú)https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04¿Cómo mejorar la eficacia comercial de los restaurantes de comida rápida en la ciudad de Lima?How to improve the commercial efficiency of fast food restaurants in the city of Lima?info:eu-repo/semantics/bachelorThesisTesisSUNEDUTítulo ProfesionalAdministraciónUniversidad de Lima. Facultad de Ciencias Empresariales y Económicas.Licenciado en Administraciónhttps://orcid.org/0000-0002-3632-739369603134130167297665071277797https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalMedroa Delgado, GiancarloRey Tovar, RaphaelSolis Fúster, Fernando Manfredo Jesúshttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis5200.34.A1OITHUMBNAILMIñano_Santos_Mejorar-eficacia-comercial.pdf.jpgMIñano_Santos_Mejorar-eficacia-comercial.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg10786https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/15633/5/MI%c3%b1ano_Santos_Mejorar-eficacia-comercial.pdf.jpg52787904a83c980989685d6bd25a0129MD55TEXTMIñano_Santos_Mejorar-eficacia-comercial.pdf.txtMIñano_Santos_Mejorar-eficacia-comercial.pdf.txtExtracted texttext/plain142822https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/15633/4/MI%c3%b1ano_Santos_Mejorar-eficacia-comercial.pdf.txt28e3b33098d26fc42d5cf01f08e5541cMD54LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/15633/3/license.txt8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD53ORIGINALMIñano_Santos_Mejorar-eficacia-comercial.pdfMIñano_Santos_Mejorar-eficacia-comercial.pdfTesisapplication/pdf1790691https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/15633/1/MI%c3%b1ano_Santos_Mejorar-eficacia-comercial.pdf54b7f4405b18e792d30e851cf38b3e69MD51CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8914https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/15633/2/license_rdf5a4ffbc01f1b5eb70a835dac0d501661MD5220.500.12724/15633oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/156332024-12-19 15:39:37.308Repositorio Universidad de Limarepositorio@ulima.edu.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 |
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