Self-regulation strategies and discursive competence at the higher level

Descripción del Articulo

From the exploration of previous studies, theories and concepts involved, in the following sections of this review paper, it is intended to manifest, in a conceptual and analytical way, the theme related to self-regulation strategies in the educational framework, to metacognition and self-regulation...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Moreno Milla, Fiorella, Palacios Garay, Jessica Paola, Nuñez Vara, Fernando Esteban
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.usil.edu.pe:article/1039
Enlace del recurso:https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/1039
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Self-regulation strategies
Discursive competence
Higher level
Estrategias de autorregulación
Competencia discursiva
Nivel superior
Descripción
Sumario:From the exploration of previous studies, theories and concepts involved, in the following sections of this review paper, it is intended to manifest, in a conceptual and analytical way, the theme related to self-regulation strategies in the educational framework, to metacognition and self-regulation strategies, to communicative competence and discursive competence in the educational framework, to discursive competence in the academic text and, finally, to self-regulation strategies and written discursive competence of university students.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).