Attention to the diversity of minors in conflict with criminal law from an integrative perspective
Descripción del Articulo
Responding to the needs of professional and human improvement by attending to diversity is one of the demands of educational systems. International studies carried out by several authors have shown concerns about the attention to minors in conflict with the law. The objective of this work refers to...
Autores: | , , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/971 |
Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/971 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Teachers children social problem low prevention Docentes Menores Niños Problemas Sociales Ley Prevención |
Sumario: | Responding to the needs of professional and human improvement by attending to diversity is one of the demands of educational systems. International studies carried out by several authors have shown concerns about the attention to minors in conflict with the law. The objective of this work refers to a review study by different professionals of the world, about the attention received by minors in conflict with the criminal law, as well as the causes that originate it, lines of work and strategies to be developed for their prevention and attention at all levels from the intersectoriality. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).