The Digital Competence in the University Teacher
Descripción del Articulo
Digital skills in the work of higher education is a very fruitful field that is constantly developing due to the adequacy of teachers in the face of the demand for information and communication technologies and their impact on the educational field. This article deals with the current panorama and i...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
| Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/455 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/455 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Digital Competence Information and Communication Technologies Virtual Learning Environments Digital Empowerment Competencia digital Tecnologías de la información y comunicación Entornos virtuales de aprendizaje Empoderamiento digital |
| Sumario: | Digital skills in the work of higher education is a very fruitful field that is constantly developing due to the adequacy of teachers in the face of the demand for information and communication technologies and their impact on the educational field. This article deals with the current panorama and its dynamics against the requirements that the teacher must develop and the perspectives of the university and students. On the other hand, the perspective of new trends in relation to the panorama of virtual learning environments and their link in university education, is addressed. In addition, a final discussion is presented on the possibilities of the development of competencies in the higher academic task. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).