Digital competence, new perspectives for teaching in contexts of social isolation

Descripción del Articulo

The article reviews the problem of digital competences from the digital constructivist learning approach for digital empowerment from formative education of the dimensions: (a) personal, (b) ethical, (c) professional, as opposed to the structuralist definition or functionalist of the connectivist ap...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Cruz Cobeñas, María Amelia, Carcausto-Calla, Wilfredo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad César Vallejo
Repositorio:Revistas - Universidad César Vallejo
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/303
Enlace del recurso:http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/303
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Ciudadanía digital
Competencias digitales
Conectivismo
Constructivismo digital
Creación de contenidos digitales
Educación remota
Educación virtual
Empoderamiento digital
Connectivism
Digital constructivism
Creation of digital contents
Digital citizenship
Digital competences
Remote education
Virtual education
Digital empowerment
Descripción
Sumario:The article reviews the problem of digital competences from the digital constructivist learning approach for digital empowerment from formative education of the dimensions: (a) personal, (b) ethical, (c) professional, as opposed to the structuralist definition or functionalist of the connectivist approach, which prioritizes the professional and functional dimension of the competences in the use of information and communication technologies. Digital competences are established as the skills to achieve integration, accessibility, employability and equity of digital communities, valued in the context of the current pandemic and in virtual education, doors of a future of sustainable health and citizenship.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).