The educational reform of 1905: State, indigenous y racialized politics in the Aristocratic Republic
Descripción del Articulo
This article seeks to demonstrate that the interest of a sector of Peru’s elite in modernizing public education, and using it as a tool for indigenous modernization, was closely linked with their racial conceptualization of Peruvian society in the early 20th century. This vision is evident in speech...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad del Pacífico |
Repositorio: | Revistas - Universidad del Pacífico |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.up.edu.pe:article/880 |
Enlace del recurso: | https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/880 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Sumario: | This article seeks to demonstrate that the interest of a sector of Peru’s elite in modernizing public education, and using it as a tool for indigenous modernization, was closely linked with their racial conceptualization of Peruvian society in the early 20th century. This vision is evident in speeches as well as in increases to the education budget, constraints placed on rural education, and the implementation of differentiated teacher-training schools. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).