QUALITY OF SERVICE AND CUSTOMER SATISFACTION OF THE PERUVIAN LOGISTICS OF THE EAST PORT TERMINAL, PUCALLPA, PERU
Descripción del Articulo
The aim was to determine the relationshipbetween quality of service and satisfaction of usersof the company Logística Peruana del Oriente S.A.from the city of Pucallpa - Peru in 2019. The researchwas basic, with a simple correlational design, theinstruments were two survey questionnaires. Toevaluate...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad Privada de Pucallpa |
| Repositorio: | Cultura Viva Amazónica |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:doi.crossref.org:article/170 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.upp.edu.pe/index.php/RICCVA/article/view/170 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Quality of service satisfaction SERVQUAL model port terminal Spearman's rho Calidad del servicio satisfacción modelo SERVQUAL terminal portuario |
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QUALITY OF SERVICE AND CUSTOMER SATISFACTION OF THE PERUVIAN LOGISTICS OF THE EAST PORT TERMINAL, PUCALLPA, PERUCALIDAD DEL SERVICIO Y SATISFACCIÓN DE LOS CLIENTES DEL TERMINAL PORTUARIO LOGÍSTICA PERUANA DEL ORIENTE, PUCALLPA, PERÚBollet Ramírez, Frank Da Silva Valdizán, Gresy Carolina Chenet Zuta, Manuel Enrique Chávez Epiquén, Abdías Quality of servicesatisfactionSERVQUAL modelport terminalSpearman's rhoCalidad del serviciosatisfacciónmodelo SERVQUALterminal portuarioThe aim was to determine the relationshipbetween quality of service and satisfaction of usersof the company Logística Peruana del Oriente S.A.from the city of Pucallpa - Peru in 2019. The researchwas basic, with a simple correlational design, theinstruments were two survey questionnaires. Toevaluate the quality of the service, the Service Quality(SERVQUAL) model was used, which measuresthis variable based on the difference in customerexpectations and perceptions. A census was applied,taking the 50 crew members of the vessels that makeuse of the company's service. It is concluded thatthere is a positive and significant relationship betweenthe variables, with a Rho Spearman correlationcoefficient of 0.571 and significance of 0.000 ? 0.05.Se buscó determinar la relación entre calidaddel servicio y satisfacción de los usuarios de laempresa Logística Peruana del Oriente S.A. dela ciudad de Pucallpa – Perú el año 2019. Lainvestigación fue básica, de diseño correlacionalsimple, los instrumentos fueron dos cuestionariosde encuesta. Para evaluar la calidad del servicio sehizo uso del modelo Service Quality (SERVQUAL)que mide esta variable a partir de la diferencia delas expectativas y las percepciones de los clientes.Se aplicó un censo, tomando a los 50 tripulantesde las embarcaciones que hacen uso del serviciode la empresa. Se concluye que existe una relaciónpositiva y significativa entre las variables, con uncoeficiente de correlación Rho de Spearman de0.571 y significancia de 0.000 ? 0.05UNIVERSIDAD PRIVADA DE PUCALLPA2020-08-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.upp.edu.pe/index.php/RICCVA/article/view/17010.37292/riccva.v5i1.170REPOSITORIO DE LA UNIVERSIDAD PRIVADA DE PUCALLPA; Vol. 5 No. 1 (2020): Vol. 5 Núm. 1 (2020): Revista de Investigación Científica Cultura Viva Amazónica; 4REPOSITORIO DE REVISTAS DE LA UNIVERSIDAD PRIVADA DE PUCALLPA; Vol. 5 Núm. 1 (2020): Vol. 5 Núm. 1 (2020): Revista de Investigación Científica Cultura Viva Amazónica; 42664-81052517-960810.37292/riccva.v5i1reponame:Cultura Viva Amazónicainstname:Universidad Privada de Pucallpainstacron:UPPspahttps://revistas.upp.edu.pe/index.php/RICCVA/article/view/170/15510.37292/riccva.v5i1.170.g155Derechos de autor 2022 REPOSITORIO DE REVISTAS DE LA UNIVERSIDAD PRIVADA DE PUCALLPAinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:doi.crossref.org:article/1702022-07-16T18:07:48Z |
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