Construction of the satisfaction scale with synchronous virtual education-ESEVI in students from 12 to 17 years old, Juliaca, 2022
Descripción del Articulo
To build the Satisfaction Scale with ESEVI synchronous virtual classes capable of measuringthe level of satisfaction in students. Methodology: Non-experimental instrumental design, applied toadolescents between the ages of 12 and 17 who develop synchronous virtual classes. Results: TheESEVI Scale ha...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Peruana Unión |
Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana Unión |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.revistas.upeu.edu.pe:article/1892 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upeu.edu.pe/index.php/rc_salud/article/view/1892 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Student satisfaction, virtual classes. Satisfacción estudiantil, clases virtuales. |
Sumario: | To build the Satisfaction Scale with ESEVI synchronous virtual classes capable of measuringthe level of satisfaction in students. Methodology: Non-experimental instrumental design, applied toadolescents between the ages of 12 and 17 who develop synchronous virtual classes. Results: TheESEVI Scale has a content validity index of 97 and a reliability index of .944 by Cronbach’s Alpha and.945 by McDonald’s Omega, likewise, it was processed by exploratory factor analysis ( AFE), it is thusthat 3 dimensions were achieved (virtual classroom, student expectations and pedagogical and familyaccompaniment). Conclusion: The developed instrument meets optimal levels in the required indices. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).