Construction of the satisfaction scale with synchronous virtual education-ESEVI in students from 12 to 17 years old, Juliaca, 2022

Descripción del Articulo

To build the Satisfaction Scale with ESEVI synchronous virtual classes capable of measuringthe level of satisfaction in students. Methodology: Non-experimental instrumental design, applied toadolescents between the ages of 12 and 17 who develop synchronous virtual classes. Results: TheESEVI Scale ha...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Carrión Patatingo, Sonia, Capia Chambilla, Luz
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad Peruana Unión
Repositorio:Revistas - Universidad Peruana Unión
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.revistas.upeu.edu.pe:article/1892
Enlace del recurso:https://revistas.upeu.edu.pe/index.php/rc_salud/article/view/1892
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Student satisfaction, virtual classes.
Satisfacción estudiantil, clases virtuales.
Descripción
Sumario:To build the Satisfaction Scale with ESEVI synchronous virtual classes capable of measuringthe level of satisfaction in students. Methodology: Non-experimental instrumental design, applied toadolescents between the ages of 12 and 17 who develop synchronous virtual classes. Results: TheESEVI Scale has a content validity index of 97 and a reliability index of .944 by Cronbach’s Alpha and.945 by McDonald’s Omega, likewise, it was processed by exploratory factor analysis ( AFE), it is thusthat 3 dimensions were achieved (virtual classroom, student expectations and pedagogical and familyaccompaniment). Conclusion: The developed instrument meets optimal levels in the required indices.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).