The Role of the Mentor in Medical education: History, evolution, and current challenges
Descripción del Articulo
Mentoring in medical education has been fundamental since ancient times. It facilitates the transmission of scientific and technical knowledge and the development of competencies like empathy and leadership. In contemporary medicine, signaled by technological advances and specialization, mentors are...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Peruana Cayetano Heredia |
Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.upch.edu.pe:article/5661 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upch.edu.pe/index.php/RMH/article/view/5661 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Mentoría educación médica capacitación profesional ética profesional historia de la medicina liderazgo Mentoring Medical education Professional Training Ethics Professional History of Medicine Leadership |
Sumario: | Mentoring in medical education has been fundamental since ancient times. It facilitates the transmission of scientific and technical knowledge and the development of competencies like empathy and leadership. In contemporary medicine, signaled by technological advances and specialization, mentors are crucial to maintaining the integrity and humanization of medical practice, positively influencing professionals' ethical and clinical conduct. This article explores the history and evolution of mentoring, including its current challenges, like time limitations, lack of resources, and pressure for performance that may affect effective relationships. We reinforce the need to implement structured programs and adequate training for mentors to overcome the identified challenges to ensure effective mentoring, thus preparing future professionals in technical, ethical, and humanistic abilities. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).