Guidelines for a Quechua Teaching Method for Receptive Bilinguals in Quechua

Descripción del Articulo

This article provides the most important results of an investigation carried out in 2017 in the Ayacucho region that had the objective of determining the theoretical and methodological guidelines necessary for a teaching method of Quechua for receptive bilinguals in Quechua from this region. This ob...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Meneses Tutaya, Norma, Alonzo Sutta, Alicia, Gonzales Rodríguez, María Mercedes, Huanca Quispe, Jaime Edilberto
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/22310
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22310
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:enseñanza del quechua
bilingüismo receptivo
enseñanza de 1ra lengua
revitalización lingüística
Quechua teaching
receptive bilingualism
1st language teaching
linguistic revitalization
Descripción
Sumario:This article provides the most important results of an investigation carried out in 2017 in the Ayacucho region that had the objective of determining the theoretical and methodological guidelines necessary for a teaching method of Quechua for receptive bilinguals in Quechua from this region. This objective led us to carry out a state of the question on the studies of Quechua linguistics, linguistic application, applied linguistics and sociocultural studies on Andean communities that serve as the basis for such guidelines. Additionally, this review allowed us to show the need for new descriptive studies of the Quechua language and aspects of language planning of this language.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).