Change to reform: new curriculum guidelines for the training of psychologists in San Marcos
Descripción del Articulo
It exposes the conclusions and recommendations of the Curricular Seminary 2006, that concludes in the curricular reform for formation of psychologist in Universidad Nacional Mayor de San Marcos. The event was carried out in the months of May, June, July and August, oriented under orientacin of visio...
Autores: | , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2006 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/5368 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5368 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | production of knowledge university currículo accreditation of the quality academic formation curricular reformation producción de conocimientos currículo universitario acreditación de la calidad formación académica reforma curricular |
id |
REVUNMSM_aaefada4c4cd6a3a4ad087fc227aff37 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/5368 |
network_acronym_str |
REVUNMSM |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository_id_str |
|
spelling |
Change to reform: new curriculum guidelines for the training of psychologists in San MarcosCambiar para reformar: nuevos lineamientos curriculares para la formación de psicólogos en San MarcosGarcía A., LupeOrellana M., OswaldoAliaga T., JaimeElizalde B., RogerPerea R., José Luisproduction of knowledgeuniversity currículoaccreditation of the qualityacademic formationcurricular reformationproducción de conocimientoscurrículo universitarioacreditación de la calidadformación académicareforma curricularIt exposes the conclusions and recommendations of the Curricular Seminary 2006, that concludes in the curricular reform for formation of psychologist in Universidad Nacional Mayor de San Marcos. The event was carried out in the months of May, June, July and August, oriented under orientacin of vision and mission raised by one Comision Transitory. The raised vision had the following content, «to obtain a curricular system for the university professional formation of the psychologist, who viabilice and guarantees the way towards the university accreditation in the scopes national and international», and the mission, «to fulfill the requirements that the academic excellence demands, developing an efficient curricular management, that allows the change for a university formation, of professional quality that responds to the expectations of the psychological community and the Peruvian nation».Expone las conclusiones y recomendaciones del Seminario curricular 2006, que concluye en la reforma curricular para la formación de psicólogos en la Universidad Nacional Mayor de San Marcos. El evento se llevó a cabo en los meses de mayo, junio, julio y agosto, orientado bajo la orientación de la visión y misión planteada por una «Comisión transitoria». La visión planteada tuvo el siguiente contenido, «lograr un sistema curricular para la formación profesional universitaria del psicólogo, que viabilice y garantice el camino hacia la acreditación universitaria en los ámbitos nacional e internacional», y la misión, «cumplir con los requerimientos que exige la excelencia académica, desarrollando una gestión curricular eficiente, que permita el cambio para una formación universitaria, de calidad profesional que responda a las expectativas de la comunidad psicológica y la nación peruana».Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología2006-12-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/536810.15381/rinvp.v9i2.5368Revista de Investigación en Psicología; Vol. 9 No. 2 (2006); 141-153Revista de Investigación en Psicología; Vol. 9 Núm. 2 (2006); 141-1531609-74751560-909Xreponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5368/4601Derechos de autor 2006 Lupe García A., Oswaldo Orellana M., Jaime Aliaga T., Roger Elizalde B., José Luis Perea R.https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/53682020-04-21T17:38:12Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Change to reform: new curriculum guidelines for the training of psychologists in San Marcos Cambiar para reformar: nuevos lineamientos curriculares para la formación de psicólogos en San Marcos |
title |
Change to reform: new curriculum guidelines for the training of psychologists in San Marcos |
spellingShingle |
Change to reform: new curriculum guidelines for the training of psychologists in San Marcos García A., Lupe production of knowledge university currículo accreditation of the quality academic formation curricular reformation producción de conocimientos currículo universitario acreditación de la calidad formación académica reforma curricular |
title_short |
Change to reform: new curriculum guidelines for the training of psychologists in San Marcos |
title_full |
Change to reform: new curriculum guidelines for the training of psychologists in San Marcos |
title_fullStr |
Change to reform: new curriculum guidelines for the training of psychologists in San Marcos |
title_full_unstemmed |
Change to reform: new curriculum guidelines for the training of psychologists in San Marcos |
title_sort |
Change to reform: new curriculum guidelines for the training of psychologists in San Marcos |
dc.creator.none.fl_str_mv |
García A., Lupe Orellana M., Oswaldo Aliaga T., Jaime Elizalde B., Roger Perea R., José Luis |
author |
García A., Lupe |
author_facet |
García A., Lupe Orellana M., Oswaldo Aliaga T., Jaime Elizalde B., Roger Perea R., José Luis |
author_role |
author |
author2 |
Orellana M., Oswaldo Aliaga T., Jaime Elizalde B., Roger Perea R., José Luis |
author2_role |
author author author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
production of knowledge university currículo accreditation of the quality academic formation curricular reformation producción de conocimientos currículo universitario acreditación de la calidad formación académica reforma curricular |
topic |
production of knowledge university currículo accreditation of the quality academic formation curricular reformation producción de conocimientos currículo universitario acreditación de la calidad formación académica reforma curricular |
description |
It exposes the conclusions and recommendations of the Curricular Seminary 2006, that concludes in the curricular reform for formation of psychologist in Universidad Nacional Mayor de San Marcos. The event was carried out in the months of May, June, July and August, oriented under orientacin of vision and mission raised by one Comision Transitory. The raised vision had the following content, «to obtain a curricular system for the university professional formation of the psychologist, who viabilice and guarantees the way towards the university accreditation in the scopes national and international», and the mission, «to fulfill the requirements that the academic excellence demands, developing an efficient curricular management, that allows the change for a university formation, of professional quality that responds to the expectations of the psychological community and the Peruvian nation». |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-12-29 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5368 10.15381/rinvp.v9i2.5368 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5368 |
identifier_str_mv |
10.15381/rinvp.v9i2.5368 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5368/4601 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Investigación en Psicología; Vol. 9 No. 2 (2006); 141-153 Revista de Investigación en Psicología; Vol. 9 Núm. 2 (2006); 141-153 1609-7475 1560-909X reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1795238270974558208 |
score |
13.723988 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).