Change to reform: new curriculum guidelines for the training of psychologists in San Marcos

Descripción del Articulo

It exposes the conclusions and recommendations of the Curricular Seminary 2006, that concludes in the curricular reform for formation of psychologist in Universidad Nacional Mayor de San Marcos. The event was carried out in the months of May, June, July and August, oriented under orientacin of visio...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: García A., Lupe, Orellana M., Oswaldo, Aliaga T., Jaime, Elizalde B., Roger, Perea R., José Luis
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2006
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/5368
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5368
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:production of knowledge
university currículo
accreditation of the quality
academic formation
curricular reformation
producción de conocimientos
currículo universitario
acreditación de la calidad
formación académica
reforma curricular
id REVUNMSM_aaefada4c4cd6a3a4ad087fc227aff37
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/5368
network_acronym_str REVUNMSM
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository_id_str
spelling Change to reform: new curriculum guidelines for the training of psychologists in San MarcosCambiar para reformar: nuevos lineamientos curriculares para la formación de psicólogos en San MarcosGarcía A., LupeOrellana M., OswaldoAliaga T., JaimeElizalde B., RogerPerea R., José Luisproduction of knowledgeuniversity currículoaccreditation of the qualityacademic formationcurricular reformationproducción de conocimientoscurrículo universitarioacreditación de la calidadformación académicareforma curricularIt exposes the conclusions and recommendations of the Curricular Seminary 2006, that concludes in the curricular reform for formation of psychologist in Universidad Nacional Mayor de San Marcos. The event was carried out in the months of May, June, July and August, oriented under orientacin of vision and mission raised by one Comision Transitory. The raised vision had the following content, «to obtain a curricular system for the university professional formation of the psychologist, who viabilice and guarantees the way towards the university accreditation in the scopes national and international», and the mission, «to fulfill the requirements that the academic excellence demands, developing an efficient curricular management, that allows the change for a university formation, of professional quality that responds to the expectations of the psychological community and the Peruvian nation».Expone las conclusiones y recomendaciones del Seminario curricular 2006, que concluye en la reforma curricular para la formación de psicólogos en la Universidad Nacional Mayor de San Marcos. El evento se llevó a cabo en los meses de mayo, junio, julio y agosto, orientado bajo la orientación de la visión y misión planteada por una «Comisión transitoria». La visión planteada tuvo el siguiente contenido, «lograr un sistema curricular para la formación profesional universitaria del psicólogo, que viabilice y garantice el camino hacia la acreditación universitaria en los ámbitos nacional e internacional», y la misión, «cumplir con los requerimientos que exige la excelencia académica, desarrollando una gestión curricular eficiente, que permita el cambio para una formación universitaria, de calidad profesional que responda a las expectativas de la comunidad psicológica y la nación peruana».Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología2006-12-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/536810.15381/rinvp.v9i2.5368Revista de Investigación en Psicología; Vol. 9 No. 2 (2006); 141-153Revista de Investigación en Psicología; Vol. 9 Núm. 2 (2006); 141-1531609-74751560-909Xreponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5368/4601Derechos de autor 2006 Lupe García A., Oswaldo Orellana M., Jaime Aliaga T., Roger Elizalde B., José Luis Perea R.https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/53682020-04-21T17:38:12Z
dc.title.none.fl_str_mv Change to reform: new curriculum guidelines for the training of psychologists in San Marcos
Cambiar para reformar: nuevos lineamientos curriculares para la formación de psicólogos en San Marcos
title Change to reform: new curriculum guidelines for the training of psychologists in San Marcos
spellingShingle Change to reform: new curriculum guidelines for the training of psychologists in San Marcos
García A., Lupe
production of knowledge
university currículo
accreditation of the quality
academic formation
curricular reformation
producción de conocimientos
currículo universitario
acreditación de la calidad
formación académica
reforma curricular
title_short Change to reform: new curriculum guidelines for the training of psychologists in San Marcos
title_full Change to reform: new curriculum guidelines for the training of psychologists in San Marcos
title_fullStr Change to reform: new curriculum guidelines for the training of psychologists in San Marcos
title_full_unstemmed Change to reform: new curriculum guidelines for the training of psychologists in San Marcos
title_sort Change to reform: new curriculum guidelines for the training of psychologists in San Marcos
dc.creator.none.fl_str_mv García A., Lupe
Orellana M., Oswaldo
Aliaga T., Jaime
Elizalde B., Roger
Perea R., José Luis
author García A., Lupe
author_facet García A., Lupe
Orellana M., Oswaldo
Aliaga T., Jaime
Elizalde B., Roger
Perea R., José Luis
author_role author
author2 Orellana M., Oswaldo
Aliaga T., Jaime
Elizalde B., Roger
Perea R., José Luis
author2_role author
author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv production of knowledge
university currículo
accreditation of the quality
academic formation
curricular reformation
producción de conocimientos
currículo universitario
acreditación de la calidad
formación académica
reforma curricular
topic production of knowledge
university currículo
accreditation of the quality
academic formation
curricular reformation
producción de conocimientos
currículo universitario
acreditación de la calidad
formación académica
reforma curricular
description It exposes the conclusions and recommendations of the Curricular Seminary 2006, that concludes in the curricular reform for formation of psychologist in Universidad Nacional Mayor de San Marcos. The event was carried out in the months of May, June, July and August, oriented under orientacin of vision and mission raised by one Comision Transitory. The raised vision had the following content, «to obtain a curricular system for the university professional formation of the psychologist, who viabilice and guarantees the way towards the university accreditation in the scopes national and international», and the mission, «to fulfill the requirements that the academic excellence demands, developing an efficient curricular management, that allows the change for a university formation, of professional quality that responds to the expectations of the psychological community and the Peruvian nation».
publishDate 2006
dc.date.none.fl_str_mv 2006-12-29
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5368
10.15381/rinvp.v9i2.5368
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5368
identifier_str_mv 10.15381/rinvp.v9i2.5368
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5368/4601
dc.rights.none.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Investigación en Psicología; Vol. 9 No. 2 (2006); 141-153
Revista de Investigación en Psicología; Vol. 9 Núm. 2 (2006); 141-153
1609-7475
1560-909X
reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
collection Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1795238270974558208
score 13.723988
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).