Renewing curricula of teacher training: a challenge in the context of the Chilean education reform

Descripción del Articulo

The curriculum framework and the necessary elements for teacher training and its implications for the development of skills and attitudes in a training institution Chilena described. A curriculum model adapted to a population with requirements consistent with the social context in which these teache...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Figueroa Sandoval, Beatriz, Melo Hermosilla, Yenia, Aillon Neumann, Mariana, Barría Cisterna, Carla
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Universidad César Vallejo
Repositorio:Revistas - Universidad César Vallejo
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/410
Enlace del recurso:http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/410
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Renovación
Currículo
Formación
Acreditación
Renewal
Curriculum
Training
Accreditation
Descripción
Sumario:The curriculum framework and the necessary elements for teacher training and its implications for the development of skills and attitudes in a training institution Chilena described. A curriculum model adapted to a population with requirements consistent with the social context in which these teachers will perform arises.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).