An alternative method of compensating for the power and economy losses of diesel engines when operating at altitude.
Descripción del Articulo
The development of new methods of compensating for the power and economy losses of diesel engines at high altitudes is still in progress, although turbocharging is the most effective method. It is also possible to compensate for altitude losses by forcing the working process of the engine through th...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 1998 |
| Institución: | Universidad Nacional de Ingeniería |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/401 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/401 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
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An alternative method of compensating for the power and economy losses of diesel engines when operating at altitude.Un método alternativo de compensación de las pérdidas de potencia y economía de los motores Diesel cuando funcionan en la alturaLastra Espinoza, LuisPatrakhaltsev, NicolaiThe development of new methods of compensating for the power and economy losses of diesel engines at high altitudes is still in progress, although turbocharging is the most effective method. It is also possible to compensate for altitude losses by forcing the working process of the engine through the composition of the mixture. This is based on the intensification of the mixture formation and combustion processes by introducing activators into the engine cylinders. The experimental tests were carried out at the Institute of Internal Combustion Engines of UNI. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)El desarrollo de nuevos métodos de compensación de las pérdidas de potencia y de economía de los motores Diesel en la altura mantienen vigencia, aun cuando la sobrealimentación por turbo-compresor es el método más efectivo. También es posible la compensación de las pérdidas de altitud forzando el proceso de trabajo del motor a través de la composición de la mezcla. Dicho forzamiento se basa en la intensificación de los procesos de formación de la mezcla y de la combustión introduciendo activadores a los cilindros del motor. Los ensayos experimentales se realzaron en el Instituto de Motores de Combustión Interno de la UNI.Universidad Nacional de Ingeniería1998-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttps://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/40110.21754/tecnia.v9i1.401TECNIA; Vol. 9 No. 1 (1998); 1-6TECNIA; Vol. 9 Núm. 1 (1998); 1-62309-04130375-7765reponame:Revistas - Universidad Nacional de Ingenieríainstname:Universidad Nacional de Ingenieríainstacron:UNIspahttps://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/401/312Derechos de autor 1998 TECNIAhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/4012023-10-11T16:43:07Z |
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The development of new methods of compensating for the power and economy losses of diesel engines at high altitudes is still in progress, although turbocharging is the most effective method. It is also possible to compensate for altitude losses by forcing the working process of the engine through the composition of the mixture. This is based on the intensification of the mixture formation and combustion processes by introducing activators into the engine cylinders. The experimental tests were carried out at the Institute of Internal Combustion Engines of UNI. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version) |
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