The nature of the relationship between organic and environmental factors in education and teaching

Descripción del Articulo

In human nature, the biological and social factors are fused interactively, it is not possible to study them separately. To ask oneself today if we put the biological to the social or vice versa, would be a kind of unnecessary cognitive labyrinth like the well-known dialelo of the “egg or the chicke...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Aguirre Chávez, Felipe
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad Marcelino Champagnat
Repositorio:Revista educa UMCH
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.umch.edu.pe:article/16
Enlace del recurso:https://revistas.umch.edu.pe/index.php/EducaUMCH/article/view/16
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Desarrollo
biológico
social
proceso
educación
enseñanza
Development
biological
process
education
teaching
Descripción
Sumario:In human nature, the biological and social factors are fused interactively, it is not possible to study them separately. To ask oneself today if we put the biological to the social or vice versa, would be a kind of unnecessary cognitive labyrinth like the well-known dialelo of the “egg or the chicken”.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).