environmental education projects and their contribution in the peruvian reality
Descripción del Articulo
This article aims to raise awareness of the contribution of Environmental Education Projects Basic Education and Higher Education in the Peruvian reality full of contrasts and changes, framed within a globalized world. Environmental problems have worsened in recent years throughout the world, this s...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revista UNMSM - Investigación Educativa |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/5419 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/educa/article/view/5419 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Environmental education faculty development ecology state policies the teaching-learning sustainable development Educación ambiental capacitación docente ecología políticas de Estado proceso de enseñanza-aprendizaje desarrollo sostenible |
| Sumario: | This article aims to raise awareness of the contribution of Environmental Education Projects Basic Education and Higher Education in the Peruvian reality full of contrasts and changes, framed within a globalized world. Environmental problems have worsened in recent years throughout the world, this situation has determined that environmental education should be seriously considered. It is of interest in environmental education work time in formal, organized and projected into the future from schools and universities, that is, in the classroom (through projects) and in daily practice. In doing so we will be guided by the idea that environmental education is not a branch of science or a subject of separate study, but should be carried out in accordance with the principle of comprehensive education permanent. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).