Strategic management of e-commerce in the consumers of Sky Peru SAC
Descripción del Articulo
Objectives: determine the strategic management of electronic commerce in the consumers of the company Sky Perú S.A.C. Materials and methods: this research has a quantitative approach of an applied type, and its methodological design is a non-experimental cross-sectional research, the level of resear...
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad María Auxiliadora |
Repositorio: | Agora |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistaagora.com:article/226 |
Enlace del recurso: | https://revistaagora.com/index.php/cieUMA/article/view/226 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Comercio electrónico; Compra de bienes o servicios; Medios sociales; Uso de red informática |
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Strategic management of e-commerce in the consumers of Sky Peru SACGestión estratégica del comercio electrónico en los consumidores de la empresa Sky Perú SACSeminario Unzueta, Randall JesúsQuintana Hilares, Antoni CiriloCastro Guzmán, EnriqueTam Wong, Fernando LuisComercio electrónico; Compra de bienes o servicios; Medios sociales; Uso de red informáticaObjectives: determine the strategic management of electronic commerce in the consumers of the company Sky Perú S.A.C. Materials and methods: this research has a quantitative approach of an applied type, and its methodological design is a non-experimental cross-sectional research, the level of research is descriptive; counting on a sample made up of 200 consumers of the company Sky Peru SAC who make purchases through web pages, the technique used during data collection was the survey and the instrument was the questionnaire with 21 items and 6 dimensions, the data was analyzed using SPSS 26 software. Results: indicate that the strategic management of electronic commerce was determined by a low level with 60.5%, followed by a high level of 18%, a very low level with 14.5% and a very high level with 7. %; in relation to the dimensions purchase of goods or services (66%), means of payment (66%), computer web pages (69%) and use of computer network (37%). Conclusions: regarding the strategic management of electronic commerce in consumers, controlled mechanisms of electronic purchase and sale must be implemented that allow the consumer to trust and make purchases in the most used virtual media.Objetivos: determinar la gestión estratégica del comercio electrónico en los consumidores de la empresa Sky Perú S.A.C. Materiales y métodos: esta investigación tiene un enfoque cuantitativo de tipo aplicada, y su diseño metodológico es una investigación no experimental de corte transversal, el nivel de la investigación es descriptivo; contando con una muestra conformada por 200 consumidores de la empresa Sky Perú SAC que realizan compras mediante páginas web, la técnica que se utilizó durante la recolección de datos fue la encuesta y el instrumento fue el cuestionario con 21 ítems y 6 dimensiones, los datos fueron analizados mediante el software SPSS 26. Resultados: indican que la gestión estratégica del comercio electrónico se determinó por un nivel bajo con un 60,5%, seguido con un nivel alto de 18%, un nivel muy bajo con un 14,5% y un nivel muy alto con 7%; en relación a las dimensiones compra de bienes o servicios (66%), medios de pago (66%), páginas web informáticas (69%) y uso de red informática (37%). Conclusiones: en cuanto a la gestión estratégica del comercio electrónico en los consumidores, se debe implementar los mecanismos controlados de compra y venta electrónica que permitan que el consumidor confíe y realice compras en los medios virtuales más utilizados.Universidad María Auxiliadora - UMA2022-12-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttps://revistaagora.com/index.php/cieUMA/article/view/22610.21679/226Revista Científica Ágora ; Vol. 9 Núm. 2 (2022); 71-782412-804X10.21679/arc.v9i2reponame:Agorainstname:Universidad María Auxiliadorainstacron:UMAspahttps://revistaagora.com/index.php/cieUMA/article/view/226/208Derechos de autor 2022 Randall Jesús Seminario Unzueta, Antoni Cirilo Quintana Hilares, Enrique Castro Guzmán, Fernando Luis Tam Wonghttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistaagora.com:article/2262024-12-05T23:51:45Z |
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Objectives: determine the strategic management of electronic commerce in the consumers of the company Sky Perú S.A.C. Materials and methods: this research has a quantitative approach of an applied type, and its methodological design is a non-experimental cross-sectional research, the level of research is descriptive; counting on a sample made up of 200 consumers of the company Sky Peru SAC who make purchases through web pages, the technique used during data collection was the survey and the instrument was the questionnaire with 21 items and 6 dimensions, the data was analyzed using SPSS 26 software. Results: indicate that the strategic management of electronic commerce was determined by a low level with 60.5%, followed by a high level of 18%, a very low level with 14.5% and a very high level with 7. %; in relation to the dimensions purchase of goods or services (66%), means of payment (66%), computer web pages (69%) and use of computer network (37%). Conclusions: regarding the strategic management of electronic commerce in consumers, controlled mechanisms of electronic purchase and sale must be implemented that allow the consumer to trust and make purchases in the most used virtual media. |
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Revista Científica Ágora ; Vol. 9 Núm. 2 (2022); 71-78 2412-804X 10.21679/arc.v9i2 reponame:Agora instname:Universidad María Auxiliadora instacron:UMA |
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