Femenine Stereotype in 140 Characters. Approach to the Hillary Clinton Campaign On Twitter
Descripción del Articulo
This research exposes the use of stereotype of women in the first month of campaign on former First Lady Hillary Clinton’s twitter account and how the candidate takes advantage of resources. After reviewing the 191 published from April 12 until May 12 2015, the tools used by the frontrunner and her...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Universidad de Piura |
| Repositorio: | Revista de Comunicación |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/1239 |
| Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/1239 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | estereotipo mujer Hillary Clinton Stereotype women |
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Femenine Stereotype in 140 Characters. Approach to the Hillary Clinton Campaign On TwitterEstereotipo femenino en 140 caracteres. Aproximación a la campaña de Hillary Clinton en TwitterLópez-Hermida Russo, AlbertoVallejo Hicil, María FernandaestereotipomujerHillary ClintonTwitterStereotypewomenHillary ClintonTwitterThis research exposes the use of stereotype of women in the first month of campaign on former First Lady Hillary Clinton’s twitter account and how the candidate takes advantage of resources. After reviewing the 191 published from April 12 until May 12 2015, the tools used by the frontrunner and her staff while she seeks to earn the vote of the American citizens will be presented to the reader.En esta investigación se expone el uso del estereotipo de mujer en el primer mes de campaña en Twitter de la ex primera dama Hillary Clinton y cómo la candidata aprovecha los recursos de dicho canal para transmitir sus fortalezas como mujer. En un repaso a los 191 tweets que se publicaron desde el 12 de abril hasta el 12 de mayo de 2015, se presenta al lector las herramientas utilizadas por la precandidata y su staff mientras busca ganar el voto de los ciudadanos norteamericanos.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2019-09-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/1239Revista de Comunicación; Vol. 15 No. 1 (2016); 48-69Revista de Comunicación; Vol. 15 Núm. 1 (2016); 48-692227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/1239/1062Derechos de autor 2019 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/12392022-05-22T23:01:27Z |
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