Media and Journalists in Twitter: The Chilean Case

Descripción del Articulo

Social networks like Twitter have become platforms used by people as well as corporations to reach audiences of a size that, barely a decade ago, seemed unimaginable. Journalism has also been affected by this trend, so now journalists and media corporations make use of these social networks.
Detalles Bibliográficos
Autores: López-Hermida Russo, Alberto, Claro Montes, Cecilia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2011
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Correspondencias & Análisis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/268
Enlace del recurso:http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/268
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Twitter
Journalism
Journalist
Social Networks
Ethics
Periodismo
Periodistas
Redes sociales
Ética
Descripción
Sumario:Social networks like Twitter have become platforms used by people as well as corporations to reach audiences of a size that, barely a decade ago, seemed unimaginable. Journalism has also been affected by this trend, so now journalists and media corporations make use of these social networks.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).