Social Media in Journalism practice

Descripción del Articulo

The article presents one panoramic viewpoint on social media influence in the work of professional journalism. The use of social media as information sources and their impact on information processing and news production routines are described. It is concluded that social media influence growing in...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: La Rosa, Amaro
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad de San Martín de Porres
Repositorio:Correspondencias & Análisis
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/212
Enlace del recurso:http://ojs.correspondenciasyanalisis.com/index.php/Journalcya/article/view/212
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Social media
Journalism
Facebook
Twitter
Newsmaking
Audience
Medios sociales
Periodismo
Audiencia
Descripción
Sumario:The article presents one panoramic viewpoint on social media influence in the work of professional journalism. The use of social media as information sources and their impact on information processing and news production routines are described. It is concluded that social media influence growing in the journalistic activity that becomes effective in contemporary society.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).