Resilience and performance in mathematics of the child of San Juan de Lurigancho
Descripción del Articulo
The purpose of the study was to test the hypothesis of relationship between resilience and academic performance in mathematics of schoolchildren in San Juan de Lurigancho, Lima, quantitative study, transectional correlational level, in a probabilistic sample of 350 students of sixth grade of primary...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/398 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/eduser/article/view/398 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Resiliencia Afrontamiento Optimismo Rendimiento Resilience Coping Optimism Performance |
Sumario: | The purpose of the study was to test the hypothesis of relationship between resilience and academic performance in mathematics of schoolchildren in San Juan de Lurigancho, Lima, quantitative study, transectional correlational level, in a probabilistic sample of 350 students of sixth grade of primary school, were used the IRES resilience instrument and performance test in mathematics; a relationship was determined between the variables in children with performance achievement in mathematics (A) (r =, 458), and in achievement (B) (r =, 324) in a significant way, in the same way high coefficient of relationship was corroborated of performance in mathematics and coping, optimism, and goal orientation; Finally, it is suggested to compare samples by the level of social aggressiveness and criminal attitudes. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).