Normative data of an academic self-efficacy scale in college students from Lima
Descripción del Articulo
This paper synthesize the obtention of normative data of Academic Situations Specific Perceived Self-efficacy Scale (ASSPSE) from Lima. Were evaluated 883 college students (75.5% women) with aged between 16 and 56 years (M = 22.16). The confirmatory factor analysis performed shows an unidim...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2016 |
Institución: | Instituto Peruano de Orientación Psicológica |
Repositorio: | Interacciones |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs3114.ejournals.host:article/22 |
Enlace del recurso: | https://www.ojs.revistainteracciones.com/index.php/rin/article/view/22 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | EAPESA academic self-efficacy college students validity reliability norms |
Sumario: | This paper synthesize the obtention of normative data of Academic Situations Specific Perceived Self-efficacy Scale (ASSPSE) from Lima. Were evaluated 883 college students (75.5% women) with aged between 16 and 56 years (M = 22.16). The confirmatory factor analysis performed shows an unidimensional structure, and reliability coefficients (α, ω y H) have high magnitude. The ASSPSE scores not has normal distribution, and the normative data were elaborated with percentiles. The results are discussed and practical guidelines are given for the use of the norms. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).