Evidence of Validity and Factorial Invariance of a Brief Jealousy Scale in Peruvian University Students

Descripción del Articulo

The study sought to analyze the evidences of validity, factorial invariance and reliability of the scores of the Jealousy Subscale of the Inventory of Emotional Communication in Romantic Relationships (Sánchez, 2012). To that effect, there was a sample of 1176 Peruvian university students who comple...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Ventura-León, José, Caycho-Rodríguez, Tomás, Barboza-Palomino, Miguel, Aparco, Victor, Rodas, Nikolai
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revista USIL - Propósitos y Representaciones
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.usil.edu.pe:article/216
Enlace del recurso:http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/216
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Jealousy; couple relationships; university; instrumental study; validation; factor analysis; invariance
celos, relaciones de pareja, estudiantes universitarios peruanos
Celos; Relaciones de pareja; Universitarios; Estudio instrumental; Validación; Análisis factorial; Invarianza.
Descripción
Sumario:The study sought to analyze the evidences of validity, factorial invariance and reliability of the scores of the Jealousy Subscale of the Inventory of Emotional Communication in Romantic Relationships (Sánchez, 2012). To that effect, there was a sample of 1176 Peruvian university students who completed the 11 items of the original version. The confirmatory factor analysis verified a satisfactory adjustment of a final model of nine items in a single factor and correlated errors. It is concluded that the Jealousy scale is a measure that can be used in the professional and research activity, obtaining valid interpretations, reliable and invariant scores according to gender in Peruvian university students.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).