Educability, skills and parental involvement: a factorial analysis of teacher perception scale for families in psychosocial risk
Descripción del Articulo
Through the scale “Perception Teaching for Families Experiencing Psychosocial Risk” applied to 175 teachers in training, conducted an exploratory factor analysis (EFA). The AFE, with an explained variance of 43.9%, reveals the existence of four factors or dimensions: Implications Parental Education,...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2015 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revista UNMSM - Revista de Investigación en Psicología |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/12081 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/12081 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Perception teachers parental involvement teacher beliefs psychosocial risk families parenting skills teaching attitude parental role Percepción docente implicación parental creencias docentes familias en riesgo psicosocial competencia parental actitud docente rol parental |
Sumario: | Through the scale “Perception Teaching for Families Experiencing Psychosocial Risk” applied to 175 teachers in training, conducted an exploratory factor analysis (EFA). The AFE, with an explained variance of 43.9%, reveals the existence of four factors or dimensions: Implications Parental Education, features personological Attributive, Parental Participation and Attribution Genealogical. The subsequent descriptive analysis reports that there is a tarnished image by teachers of vulnerable children and their families. They are perceived to these low conditions for education, controversial personality and disinterest in their education make them highly susceptible to academic failure. Attributive features the familiar context of origin, glimpsing parents with a low level of parental involvement and competition. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).