Lectura, escritura y construcción del pensamiento crítico en estudiantes del quinto grado de educación primaria Institución Educativa Regina Leonor Cortes Alvarado, Nauta 2023
Descripción del Articulo
The general objective of the thesis is to relate reading - writing with the construction of critical thinking in fifth grade students of Primary Education Regina Leonor Cortes Alvarado Nauta Educational Institution 2023. The type of quantitative descriptive research, with a cross-sectional correlati...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/10541 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/10541 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Lectura Escritura Pensamiento crítico Estudiante de primaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The general objective of the thesis is to relate reading - writing with the construction of critical thinking in fifth grade students of Primary Education Regina Leonor Cortes Alvarado Nauta Educational Institution 2023. The type of quantitative descriptive research, with a cross-sectional correlational design, with a sample of 88 students from an educational institution in the Province of Loreto Nauta, the instruments for data collection were used an Evaluation Scale for the reading - writing variable and a Likert type scale to measure Critical Thinking. As a result, there is a Pearson correlation coefficient of rxy= 0.716, this value indicates a strong, direct and positive relationship between both variables; It is concluded by demonstrating the general hypothesis of the research: “There is a relationship between reading - writing with the construction of critical thinking of students in the fifth grade of primary education. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).