Capacitación docente, uso de materiales educativos y aprendizajes: los modelos de dotación de material educativo en el Perú

Descripción del Articulo

Educational materials (textbooks in particular) are key for improving learning, especially in precarious school contexts. In the case of Peru, from 1990 on, the State has experimented with different models of educational material provision. In spite of their differences, they share a lack of impact...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Eguren, Mariana, Belaúnde, Carolina de
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2013
Institución:Universidad del Pacífico
Repositorio:UP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.up.edu.pe:11354/484
Enlace del recurso:http://hdl.handle.net/11354/484
https://doi.org/10.21678/apuntes.72.675
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Material de enseñanza
Aprendizaje
Capacitación docente
Política educativa
Descripción
Sumario:Educational materials (textbooks in particular) are key for improving learning, especially in precarious school contexts. In the case of Peru, from 1990 on, the State has experimented with different models of educational material provision. In spite of their differences, they share a lack of impact in improving students’learning outcomes. The authors state that the problem stems from the absence of teacher training in how to use educational materials, which should be a core element of any model of educational material provision.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).