Habilidades sociales en niños y niñas de cinco años de instituciones educativas de la Red N° 4 del distrito Callao
Descripción del Articulo
This comparative descriptive study was to determine whether there are differences in social skills among children 5 years of educational institutions in the Red District No. 4 of Callao. Participants were 109 children of low socioeconomic status, which were randomly selected: 55 girls and 54 boys. T...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de maestría |
| Fecha de Publicación: | 2010 |
| Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
| Repositorio: | USIL-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1089 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1089 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Know-how Educational institution Sex distribution Capacidad técnica Centro de enseñanza Distribuión por sexo https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | This comparative descriptive study was to determine whether there are differences in social skills among children 5 years of educational institutions in the Red District No. 4 of Callao. Participants were 109 children of low socioeconomic status, which were randomly selected: 55 girls and 54 boys. The instrument applied was the Scale of Assessment of Social Skills in Childhood, by teachers. The results showed no significant differences between boys and girls in regard to basic social skills, social interaction, skills for the initiation of social interaction and conversational skills, sharing and cooperation skills, abilities related to emotions and feelings or the skills of selfassertion. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).