Diferencias en el desempeño de conciencia fonológica en niños de 5 años de dos instituciones educativas: Bocanegra - Callao

Descripción del Articulo

The research was to compare the performance in phonological awareness in two groups of children 5 years of age in educational institutions No. 111 and No. 115 of the Initial Level Bocanegra, Callao. It is a comparative descriptive study, whose sample consisted of 120 children. The selection of the s...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Espinoza Gallegos, Elízabeth Rosa
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2010
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1150
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14005/1150
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Phonology
Infant
Educational institution
Know-how
Fonología
Centro de enseñanza
Habilidad
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The research was to compare the performance in phonological awareness in two groups of children 5 years of age in educational institutions No. 111 and No. 115 of the Initial Level Bocanegra, Callao. It is a comparative descriptive study, whose sample consisted of 120 children. The selection of the sample was probabilistic, who have applied the test of metalinguistic skills Gomez, Valero, Buades and Perez (1995). To compare the differences between means were used Mann Whitney U test and found no differences in levels of phonological awareness in children of School No. 111 in front of children of School No. 115.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).