Habilidades de pre-cálculo según género en estudiantes de 5 años de una institución educativa inicial del Cercado Callao

Descripción del Articulo

This research aimed to identify whether there are significant differences in pre calculus skills by gender in children 5 years of an educational institution of Fence-Callao. The comparative descriptive research was conducted with a sample available that consisted of 100 students from five years of a...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Velita Villalba, Pamela
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1346
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14005/1346
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Sex distribution
Beginning learning
Calculation
Distribución por sexo
Enseñanza inicial
Matemáticas
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:This research aimed to identify whether there are significant differences in pre calculus skills by gender in children 5 years of an educational institution of Fence-Callao. The comparative descriptive research was conducted with a sample available that consisted of 100 students from five years of an educational institution of Fence- Callao. Test was applied pre calculus Milicic and Schmidt (1995), which assesses math skills through ten dimensions. It was concluded that there are no differences in the abilities of pre calculus students by gender in five years of starting school.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).