Programa OPREC y la capacidad de experimentación en alumnos de segundo de secundaria de una institución educativa del Callao

Descripción del Articulo

This research is to establish the impact of the program OPREC in improving the ability to experiment with students of secondary level, in size of observation, asking questions, formulating hypotheses, experiments and formulate pose and draw conclusions. It is an experimental research, quasi-experime...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Ocrospoma Núñez, Miriam Daría
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2010
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:usil/1228
Enlace del recurso:https://repositorio.usil.edu.pe/handle/usil/1228
Nivel de acceso:acceso abierto
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description This research is to establish the impact of the program OPREC in improving the ability to experiment with students of secondary level, in size of observation, asking questions, formulating hypotheses, experiments and formulate pose and draw conclusions. It is an experimental research, quasi-experimental design with two samples chosen intentionally to 35 students formed the control group and 36 students for the experimental group to which the program was applied OPREC, from September to December of 2009 in the Educational Institution May 2, Callao. For data collection OPREC test was applied. This instrument has undergone validation by experts and have a proper confidence level 0.709. The results were analyzed with the U test of Mann-Whitney and the value U = 219,000 and p =. 0000 indicating that there are significant differences between the control group and the experimental group after applying OPREC program. Wilcoxon test also yields the value Z = 5256 and p =. 000 so we conclude that there are significant differences in the experimental group before and after the implementation of Agenda OPREC.
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spelling Álvarez Taco, Carmen LeniOcrospoma Núñez, Miriam Daría2010This research is to establish the impact of the program OPREC in improving the ability to experiment with students of secondary level, in size of observation, asking questions, formulating hypotheses, experiments and formulate pose and draw conclusions. It is an experimental research, quasi-experimental design with two samples chosen intentionally to 35 students formed the control group and 36 students for the experimental group to which the program was applied OPREC, from September to December of 2009 in the Educational Institution May 2, Callao. For data collection OPREC test was applied. This instrument has undergone validation by experts and have a proper confidence level 0.709. The results were analyzed with the U test of Mann-Whitney and the value U = 219,000 and p =. 0000 indicating that there are significant differences between the control group and the experimental group after applying OPREC program. Wilcoxon test also yields the value Z = 5256 and p =. 000 so we conclude that there are significant differences in the experimental group before and after the implementation of Agenda OPREC.Esta investigación se hizo para determinar el impacto del programa de OPREC en la mejora de la capacidad de experimentar con los estudiantes de nivel secundario, en el tamaño de la observación, haciendo preguntas, formular hipótesis, experimentos y formular representar y sacar conclusiones. Se trata de una investigación experimental, diseño cuasi-experimental con dos muestras escogidas intencionalmente para 35 estudiantes formaron el grupo de control y 36 estudiantes para el grupo experimental al que el programa se aplicó OPREC, de septiembre a diciembre de 2009, en la Institución Educativa 2 de mayo Callao. Para la recolección de los datos se aplicó la prueba OPREC. Este instrumento ha sido validado por expertos y tienen un nivel de confianza adecuado 0,709. Los resultados se analizaron con el test de la U de Mann-Whitney y el valor T = 219.000 y p =. 0000 lo que indica que existen diferencias significativas entre el grupo control y el grupo experimental después de aplicar OPREC programa. prueba de Wilcoxon también produce el valor Z = 5256 yp =. 000 así que llegamos a la conclusión de que existen diferencias significativas en el grupo experimental antes y después de la aplicación del Programa OPREC.Tesisapplication/pdfhttps://repositorio.usil.edu.pe/handle/usil/1228spaUniversidad San Ignacio de LoyolaPEhttp://repositorio.usil.edu.pe/handle/123456789/512SUNEDUinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Universidad San Ignacio de LoyolaRepositorio Institucional - USILreponame:USIL-Institucionalinstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILSecondary schoolsSecondary educationEducational institutionEscuela secundariaEnseñanza secundariaSistema de enseñanzahttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01Programa OPREC y la capacidad de experimentación en alumnos de segundo de secundaria de una institución educativa del Callaoinfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion199777https://purl.org/pe-repo/renati/level#maestrohttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesisEducaciónUniversidad San Ignacio de Loyola. 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