Pensamiento crítico en estudiantes de quinto de secundaria de los colegios de Carmen de La Legua Callao
Descripción del Articulo
The present investigation is descriptive of simple design and aims at describing the critical thinking of the fifth grade students of Carmen de la Legua schools. The sample was made of 226 people whose ages ranked 14 -17 years. We use the test for critical thinking elaborated for this investigation....
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2012 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | USIL-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:usil/1217 |
Enlace del recurso: | https://repositorio.usil.edu.pe/handle/usil/1217 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Critical sense Secondary schools Educational institution Sentido crítico Escuela secundaria Sistema de enseñanza https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The present investigation is descriptive of simple design and aims at describing the critical thinking of the fifth grade students of Carmen de la Legua schools. The sample was made of 226 people whose ages ranked 14 -17 years. We use the test for critical thinking elaborated for this investigation. The results show that most of the students of the sample reach an average level of critical thinking. Most of the students rated an average level in the dimensions analyzes information and makes inferences while in the dimension proposes alternatives and arguments position, most of them rated low level. Gender does not constitute a factor for significant differences of critical thinking. Nevertheless, we did find differences according to the schools management for students of religious schools rate, the private schools show slight advantage over public schools. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).